Witajcie w grupie VI - Zajączki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Bożena Matera – nauczyciel mianowany
Małgorzta Getka – nauczyciel dyplomowany
mgr Agata Wilkowska – nauczyciel dyplomowany
Pomoc nauczyciela – Edyta Wyszyńska
Woźna oddziałowa – Paulina Pałaszewska

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty

Tematy kompleksowe:


  1. Wszystko jest muzyką
  2. Pod ziemią , pod wodą
  3. Ferie zimowe

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień XXI. Wszystko jest muzyką


  • zapoznanie ze źródłami różnych dźwięków, uświadomienie dziecku wartości dźwięków w codziennym życiu, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki, utrwalanie zasad komunikacji
  • wyjaśnienie i utrwalenie pojęcia dyrygent, poznanie i utrwalenie nazw instrumentów, usprawnianie wypowiadania się, rozwijanie umiejętności pracy z tekstem, zapoznanie z estetyką i wartościami związanymi z muzyką klasyczną i koncertami
  • utrwalenie pojęcia rytm, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania, zachęcanie do pracy w parach, współtworzenia
  • utrwalenie znajomości nazw emocji, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, rozwijanie umiejętności wyrażania własnych emocji bez naruszania granic innych osób
  • rozwijanie umiejętności i zdolności plastyczno-technicznych, stymulacja w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie dzieci do podejmowania działań i do ekspresji artystycznej

Tydzień XXII. Pod ziemią, pod wodą


  • zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami Ziemi, kształtowanie umiejętności współpracy, uwrażliwienie przedszkolaków na sposoby wyrażania emocji
  • zapoznanie dzieci z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęć: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, kształtowanie umiejętności pracy z tekstem, zachęcanie przedszkolaków do integracji w grupie
  • zapoznanie ze złożami oraz miejscem ich wydobywania, wprowadzenie pojęcia kopalnia, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania, budowanie umiejętności współpracy w grupie
  • zapoznanie dzieci z naturalnymi dźwiękami Ziemi, ćwiczenie orientacji w przestrzeni i wyobraźni ruchowej, doskonalenie motoryki w pozycji leżącej, pobudzanie do aktywności muzyczno-ruchowej, rozwijanie w przedszkolakach wrażliwości na muzykę
  • zapoznanie dzieci z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi, stymulowanie w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie przedszkolaków do podejmowania działań i ekspresji artystycznej

Piosenka:

Stoisz smutny nasz bałwanku ze spuszczoną głową
może chciałbyś mieć przy sobie Panią Bałwankową?
-Oj tak, tak, oj tak, tak, dobrej żony wciąż mi brak.
-Oj tak, tak, oj tak, tak, Bałwankowej brak.

Ma korale z jarzębiny bałwankowa żona
ale łatwo poznać z miny, że dziś jest zmartwiona.
-Oj tak, tak, oj tak, tak, mego synka jeszcze brak.
-Oj tak, tak, oj tak, tak, synka jeszcze brak.

Stoi Bałwan z Bałwankową, w środku zaś Bałwanek,
jeszcze chwila i rozpoczną bałwankowy taniec.
-Oj tak, tak, oj tak, tak, przydałby się jeszcze brat.
-Oj tak, tak, oj tak, tak, przydałby się brat.

Już wesołe dwa bałwanki tańczą z rodzicami
i my także się pobawmy razem z bałwankami.
-Oj tak, tak, oj tak, tak, zatańcz z nami raz i dwa.
-Oj tak, tak, oj tak, tak, zatańcz raz i dwa.

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Jasełka 2021

Archiwum Filmiki

Jasełka 2021

Jasełka 2020

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Cza cza dla babci

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas

1). Babcia w niebieskim dresie
Pędem na zumbę gna.
Kijki ma w obu rękach,
I adidasy pełne klasy babcia ma.

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas
2). Babciu, chodźmy na basen!
Babciu, na rolki czas!
Babciu no powiedz szczerze
Czy na rowerze dzisiaj też przegonisz nas.

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content