Witajcie w grupie III - Żabki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Magdalena Puciłowska – nauczyciel kontraktowy
Nauczyciel wspomagający mgr Natalia Konkol – nauczyciel kontraktowy
mgr Malwina Szostek – nauczyciel stażysta
Woźna oddziałowa – Marzena Paciorek

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc czerwiec

Cele ogólne:


  • wprowadzenie pojęć: radość, kultura;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Codzienne aktywności:


  • zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
  • stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki, np. „Do przedszkola” lub „Witaj…”;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych- samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
  • wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
  • zestaw ćwiczeń porannych nr 15, 16;
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15, 16;
  • codzienny pobyt na świeżym powietrzu – spacer w okolicy przedszkola – wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych;
  • zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

Temat tygodnia: Dzieci z całego świata

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):


  • budzenie zainteresowania własnym świętem,
  • rozwijanie mowy,
  • wzbudzanie zainteresowania życiem dzieci,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • porównywanie warunków życia na różnych kontynentach,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • wprowadzanie dzieci w świat wartości.

Temat tygodnia: Moje podwórko

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):


  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • wyrabianie u dzieci umiejętności właściwego zachowania się względem innych osób.
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z etapami rozwojowymi pszczoły.

Temat tygodnia: Wkrótce wakacje

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):


  • zachęcanie do czynnego wypoczynku podczas wakacji,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • uświadamianie zagrożeń związanych z wakacyjnym odpoczynkiem,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zwracanie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek,

Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):


  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie melodii i tekstu piosenki,
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
  • dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,
  • poznawanie przyczyny pękania czereśni,
  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
  • poznawanie swoich możliwości,
  • pożegnanie dyrektora, nauczycieli, młodszych kolegów.

„Hej przedszkole ukochane”

1. Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
A ty już kończysz swe siedem lat
Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
I zaraz ruszysz dalej w świat

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

2. A kiedy czerwiec jak woda płynie
Na dworze lata nadchodzi dzień
Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
Przedszkole właśnie kończy się

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

3. Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
Bo po wakacjach nie wrócisz już
Wspominaj często przedszkolne progi
By miłych wspomnień nie krył kurz.

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

Na początku października obchodzony był
"Dzień AFAZJI "
Z tej okazji dzieci z grupy "Żabki" przygotowały piosenkę
"Afazja nie jest straszna"

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Jasełka 2021

Dzień AFAZJI

Na początku października obchodzony był „Dzień AFAZJI”.  Z tej okazji dzieci z grupy „Żabki” przygotowały piosenkę „Afazja nie jest straszna”

Jasełka 2020

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content