Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia dla grup
3 i 4-latków
3 i 4-latków
6.00 – 7.00 | Schodzenie się dzieci |
7.00 – 8.00 | Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci wyzwalające ich aktywność |
8.00 – 8.45 |
Zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela. Wspólne przygotowanie pomocy do zajęć. Zajęcia indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci.
|
8.45 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny. |
9.00 – 9.30 | Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zabiegi higieniczne po posiłku. |
9.30 – 10.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg. planu miesięcznego. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw.
Stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działalność plastyczno-techniczna i konstrukcyjna.
Ćwiczenia ogólnorozwojowe, doskonalące percepcję wzrokową, słuchową. Zajęcia umuzykalniające i rytmika.
|
10.30 – 11.00 | Zabawy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze. |
11.00 – 11.45 |
Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, placu sensorycznym, spacery. Działania dowolne dzieci, zabawy ruchowe.
|
11.45 – 12.00 | Zabiegi higieniczne przed posiłkiem. |
12.00 – 12.30 | Obiad. |
12.30 – 13.00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne po posiłku. Przygotowanie do leżakowania. |
13.00 – 14.30 | Leżakowanie –odpoczynek poobiedni. Słuchanie bajek czytanych, muzyki relaksacyjno-wyciszającej. |
14.30 – 15.00 |
Zabiegi higieniczne po leżakowaniu, wdrażanie do samodzielnego ubierania się .Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku.
|
15.00 – 15.20 | Podwieczorek. |
15.20 – 17.00 |
Zabawy wspomagane przez nauczyciela, zabawy spontaniczne w ulubionych kącikach zainteresowań lub zabawy na powietrzu. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Prace o charakterze wyrównawczym. Kontakty indywidualne z rodzicami. Układanie zabawek, porządkowanie sali.
|
17.00 – 18.30 | Zabawy swobodne zgodne z zainteresowaniami. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla grup
5 i 6-latków
5 i 6-latków
6.00 – 8.30 | Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne, spontaniczne. |
7.00 – 8.50 | Wspieranie rozwoju dziecka przez zabawy i ćwiczenia pod kierunkiem nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi, zabawy muzyczno – ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. |
8.50 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i estetyki. |
9.00 – 9.30 | Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej POSTAWY. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
9.30 – 11.00 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg.planów miesięcznych. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz motorykę. Zajęcia umuzykalniające. Zajęcia z języka angielskiego oraz religia. |
11.00 – 11.50 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinanie guzików). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery. |
11.50 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne. |
12.00 – 12.30 | Obiad. Wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania porządku. |
12.30 – 13.00 | Odpoczynek – relaks poobiedni, słuchanie bajek, muzyki o charakterze relaksacyjnycm. |
13.00 – 14.45 | Zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie. Zajęcia o charakterze edukacyjno – wyrównawczym. |
14.45 – 15.15 | Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Zabiegi higieniczne przed i po posiłku. |
15.15 – 18.30 | Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań lub na powietrzu. Prace o charakterze wyrównawczym, stymulującym i obserwującym. Porządkowanie zabawek, sprzątanie sali. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |