Witajcie w grupie III - Sówki
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:
mgr Anna Białkowska – nauczyciel dyplomowany
mgr Aleksandra Paciorek – nauczyciel kontraktowy
Woźna oddziałowa – Bożena Wyszyńska
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj
Tematy kompleksowe:
- Od kurnika do świątecznego koszyka
- Kto nam pomoże?
- Na wiosennej łące
- Majowe święta
Tydzień I. Majowe święta
- usprawnianie motoryki małej i percepcji wzrokowej, wdrażanie do kulturalnego zachowania się wobec innych osób, nawiązywanie relacji rówieśniczych, zachęcanie do uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat, kształtowanie postawy patriotycznej, utrwalanie przekonania, że Polska to nasz dom
- poznanie symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz słuchu fonemowego, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych
- zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami miast, ćwiczenie aparatu mowy, rozwijanie sprawności fizycznej i wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach ruchowych, ćwiczenie logicznego myślenia, umiejętności odwzorowywania i kodowania
- zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski oraz z gwarą/dialektami, tańczenie tańca ludowego, słuchanie utworów ludowych
- utrwalanie wiadomości na temat symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej, wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej i niektórych państw członkowskich, rozwijanie wielu zmysłów, budowanie wypowiedzi.
Tydzień II. Kto nam pomoże?
- zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku, podawanie nazw stanów emocjonalnych, uważne słuchanie tekstu literackiego i budowanie wypowiedzi na jego temat, zapoznanie z pracą straży pożarnej, rozwijanie logicznego myślenia i poczucia następstwa czasu, rozwijanie sprawności fizycznej
- poszerzanie wiedzy na temat sposobów wzywania pomocy w sytuacjach, które tego wymagają, zapoznanie z pracą policjanta oraz zasadami panującymi na drodze, rozwijanie aparatu mowy, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych
- poszerzenie wiedzy na temat pracy strażaków, ćwiczenie, jak zadzwonić po straż pożarną w nagłym wypadku, wykonywanie prostych operacji na zbiorach, ćwiczenie umiejętności odwzorowywania, zachęcanie do zabaw ruchowych i naśladowczych
- zapoznanie z pracą lekarza, uwrażliwianie zmysłów przez zabawy usprawniające percepcję wzrokowo-słuchową, zapoznanie ze zdrowym stylem życia, rozwijanie sprawności fizycznej, przypomnienie piosenki, zachęcanie do podejmowania wyzwań kulinarnych
- utrwalanie numerów alarmowych, kształtowanie umiejętności wzywania pomocy w nagłych wypadkach, uwrażliwianie zmysłu dotyku przez zabawy techniczne i plastyczne, w tym z wykorzystaniem materiału naturalnego, podsumowanie wiedzy
Tydzień III. Od pomysłu, aż po dach
- uważne słuchanie N., uświadamianie roli współpracy w osiągnięciu celu, zachęcanie do współpracy podczas zabaw, rozwijanie tężyzny fizycznej, integrowanie grupy
- wprowadzenie litery „h”, „H”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, umiejętności grafomotorycznych, uważne słuchanie, rozpoznawanie liter, którymi dzieci są zainteresowane na skutek zabawy, rozwijanie umiejętności współpracy
- zapoznanie z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta, liczenie i tworzenie zbiorów, klasyfikowanie według danej cechy, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, plastyczno-techniczno-sensorycznych, ćwiczenie sprawności manualnej
- kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie wyobraźni ruchowej i dźwiękowej, poczucia rytmu w muzyce, utrwalanie stosunków przestrzennych oraz cech wielkościowych, wyrażanie radości z zabaw plastyczno-technicznych i konstrukcyjnych
- rozwijanie wielu zmysłów, utrwalanie zdobytej wiedzy, ćwiczenie sprawności motorycznej, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków, rozwijanie wyobraźni
Tydzień IV. Jak Powstaje
- zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania, uświadomienie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze przez pracę, uświadomienie możliwości oszczędzania pieniędzy, pobudzanie zainteresowania literami, rozwijanie sprawności fizycznej
- poznanie etapów powstawania ubrań bawełnianych i rozwoju rośliny, z jakiej są wykonane, zapoznanie z różnego rodzaju materiałami i przyborami krawcowej, kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
- rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, zapoznanie z etapami produkcji przetworów mlecznych, wdrażanie do prawidłowych nawyków żywieniowych, utrwalanie umiejętności matematycznych (liczenia, dodawania, odejmowania na konkretach, odwzorowywania), zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków
- rozbudzanie zainteresowań muzycznych, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności śpiewania, poszerzenie wiedzy na temat instrumentów muzycznych, budzenie poczucia przynależności do grupy
- poszerzenie wiedzy na temat sposobu powstawania ciasta oraz produktów z ciasta (pieczywo, makarony itp.), zapoznanie z zawodem piekarza, rozwijanie motoryki małej, stymulowanie wielu zmysłów, doskonalenie umiejętności współpracy, poznanie powiedzenia „masz babo placek”, utrwalenie wiedzy
Tydzień V. Święto Rodziny
- uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami, rozpoznawanie uczuć, rozwijanie percepcji wzrokowej i kreatywności, ćwiczenie motoryki małej, rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie aparatu mowy, uważne słuchanie tekstu literackiego i budowanie wypowiedzi na jego temat, uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, w tym rodzeństwo, wspomaganie rozwoju społecznego, poszerzanie słownika czynnego o pojęcie „drzewo genealogiczne”, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
- liczenie, dodawanie, odejmowanie, uświadomienie, że członkiem rodziny może być także zwierzę, układanie przedmiotów zgodnie ze wzorem, wyrażanie radości z udziału w zabawach ruchowych
- poznanie nowej piosenki, granie rytmicznie na wybranym instrumencie, integracja grupy, uświadomienie roli rodziców w życiu dzieci, przygotowywanie upominków dla najbliższych, klasyfikowanie, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych
- rozwijanie zdolności manualnych, poznawanie świata różnymi zmysłami, wzbogacanie słownika czynnego, podkreślanie wartości, jaką jest rodzina, wyrażanie radości z własnoręcznego przygotowywania upominków dla najbliższych, podsumowanie zdobytej wiedzy
Piosenki
MOJA BACIA I MÓJ DZIADEK
1.Moja Babcia i mój Dziadek to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek Babcia bajkę nam opowie
Bo na świecie nie znajdziecie takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada moja babcia i mój dziadek
2.Poprosimy naszą babcię Babciu z tajemniczą miną
Opowiadaj swoją bajkę a za każdym razem inną
Bo na świecie nie znajdziecie takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada moja babcia i mój dziadek
3.Posadzimy teraz dziadka na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę całkiem nową prosto z głowy
Bo na świecie nie znajdziecie takich bajek i zagadek
Jakie wnukom opowiada moja babcia i mój dziadek
Aktualności z życia grupy
Filmiki
Jasełka 2021
Dzień Babci i Dziadka
Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.
Jasełka 2020
Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny.