Witajcie w grupie V - rybki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Michalina Gmurczyk – nauczyciel mianowany
mgr Magdalena Białkowska – nauczyciel mianowany
Woźna oddziałowa – Marzanna Kosicka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj.

  1. Dzień Dziecka
  • Świętujemy z kolegami i koleżankami
  • Nasze prawa, nasze obowiązki
  • Dzieci na świecie
  • Ulubione zabawy
  • Mój przyjaciel
  1. Nadchodzi lato.
  • Nadchodzi lato
  • Co robić latem?
  • Gorące lato
  • Tęcza z kamyczków
  • Uwaga! Grzmi!
  1. Wakacje tuż-tuż…
  • Bawimy się, uczymy i podróżujemy
  • Bezpieczeństwo i podróże
  • Pakujemy zakupy i bagaże
  • Zdrowie i odpoczynek
  • Pracujemy i odpoczywamy
  1. Kolory lata.
  • Żółty
  • Zielony
  • Niebieski
  • Różowy i czerwony
  • Kolorowy świat
  1. Do widzenia, przedszkole!
  • Niedługo wakacje
  • Co zabierzemy na wakacje
  • Bezpieczne wakacje
  • Bezpieczne wakacje
  • Do widzenia, przedszkole!

Tydzień I. Od pomysłu aż po dach


  • poznanie różnych typów budynków, kształtowanie umiejętności klasyfikowania domów ze względu na pełnioną funkcję, budowniczych, rozwijanie sprawności ruchowej, ćwiczenie zdolności wypowiadania się całym zdaniem, rozwijanie kreatywności podczas wykorzystywania różnorodnych technik plastycznych, kształtowanie umiejętności wyciągania i formułowania wniosków, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie
  • poznanie rodzajów domów i zawodów osób zajmujących się budowaniem, ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, doskonalenie współpracy w grupie
  • poznanie nazw domów budowanych przez zwierzęta, doskonalenie umiejętności matematycznych: klasyfikowania, przeliczania, rozróżniania figur geometrycznych, rozwijanie zasobu słownictwa, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami w sytuacji przegranej w grze
  • poznanie nazw materiałów budowlanych, utrwalenie znajomości nazw związanych z budową domu i osobami pracującymi przy budowie domu, kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie wrażliwości muzycznej, rozwijanie umiejętności społecznych, doskonalenie sprawności fizycznej
  • utrwalanie wiedzy dotyczącej budowy domów w świecie ludzi i zwierząt, doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie kreatywności, rozwijanie integracji sensorycznej, budowanie poczucia wspólnoty

Tydzień II Jak powstaje…?


  • zapoznanie z etapami robienia zakupów, kształtowanie wiedzy na temat zależności między pracą a wynagrodzeniem, wzbogacanie wiedzy dotyczącej rodzajów zawodów, ćwiczenie umiejętności zachowania się w miejscach publicznych typu sklep, rozwijane sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności pracy w grupie
  • poznanie procesu powstania wełnianych ubrań, wzbogacanie słownika czynnego, wdrażanie do nauki czytania, rozwijanie sprawności motorycznej, rozwijanie zdolności plastycznych, wdrażanie do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
  • poznanie znaczenia wyrazu nabiał oraz etapów jego wytwarzania, doskonalenie umiejętności matematycznych i grafomotorycznych, ćwiczenie sprawności ruchowej, nauka wyrażania szacunku wobec innych ludzi, ich pracy, utrwalanie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się w miejscach publicznych
  • poznanie nazw instrumentów i sposobów wydobywania z nich dźwięków, wzbogacanie słownika czynnego o terminy związane z muzyką, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, utrwalanie znajomości poznanej piosenki, uwrażliwianie na dźwięki w otaczającym nas świecie
  • poznanie etapów powstania ciasta i nazw produktów potrzebnych do jego przygotowania, rozwijanie zmysłu węchu i dotyku, kształtowanie aktywności badawczej, wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości

Tydzień III Święto Rodziny


  • utrwalanie znajomości nazw emocji, rozwijanie świadomości, że emocje są nieodłącznym elementem życia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i wypowiadania się jego temat, rozwijanie postawy szacunku i życzliwości wobec najbliższych
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat, doskonalenie percepcji wzrokowej, kształtowanie poczucia obowiązku, wyzwalanie ekspresji emocjonalnej
  • ćwiczenie umiejętności klasyfikacji ze względu na podaną cechę, kształtowanie umiejętności rozpoznawania kolorów, rozwijanie orientacji przestrzennej, ćwiczenie słuchania tekstów literackich ze zrozumieniem, kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, rozwijanie ciekawości poznawczej i kreatywności poprzez eksperymentowanie
  • zapoznanie z nową piosenką o tematyce rodzinnej, budzenie wrażliwości muzycznej, rozwijanie sprawności fizycznej i refleksu, doskonalenie umiejętności dramowych, doskonalenie współpracy w grupie
  • utrwalenie wiedzy o relacjach między członkami rodziny, rozwijanie ciekawości poznawczej, chęci przeprowadzania własnych eksperymentów, ćwiczenie integracji sensorycznej, doskonalenie motoryki małej, czerpanie przyjemności z obdarowywania bliskich osób własnoręcznie przygotowanymi podarunkami

Tydzień IV Dzień Dziecka


  • zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci, kształtowanie świadomości korzystania ze swoich praw, rozwijanie umiejętności plastycznych, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie i przestrzegania wspólnie ustalonych zasad
  • poznanie znaczenia słowa przyjaciel, doskonalenie umiejętności przeprowadzania analizy sylabowej, wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego, doskonalenie percepcji wzrokowej, zachęcanie do podejmowania wspólnych aktywności
  • poznanie zasady działania magnesu, rozwijanie zdolności matematycznych, wzbudzanie ciekawości za sprawą aktywnego udziału w zabawach badawczych, przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad
  • poznanie nowej piosenki, kształtowanie poczucia rytmu oraz sprawności ruchowej, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, spostrzegawczości, kształtowanie umiejętności podejmowania wspólnych zabaw w grupie
  • poznanie zabaw dziecięcych popularnych w innych krajach, utrwalenie wiedzy na temat praw i obowiązków dzieci, rozwijanie umiejętności plastycznych i konstrukcyjnych podczas wykonywania własnej zabawki, pobudzanie zmysłu dotyku, kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, kształtowanie postawy wyrażającej szacunek do innych kultur i ich przedstawicieli

„IDZIE GRUDZIEŃ”

1. Małe dziewczynki, Zuzia i Maja,
list napisały do Mikołaja.
„Nasz Mikołaju! Jak Twoje zdrowie?
Byłyśmy grzeczne – mama Ci powie.

Przynieś nam pieska co głośno szczeka,
kotka, co lubi napić się mleka,
i jeszcze lalkę, co głośno płacze,
i dużą piłkę, co w górę skacze”.

Ref.: Już idzie grudzień, idzie tu.
Za chwilę święta będą znów.
Już idzie grudzień, idzie tu.
Zimy udanej życzymy mu!

2. Kiedy Kacperek szedł na spacerek,
włożył pod kurtkę ciepły sweterek,
wziął rękawiczki, czapkę na głowę,
no a na nogi buty zimowe.

Pamiętał, żeby iść do karmnika,
i dla wróbelków ziaren nasypać,
bo biały śnieżek sypał od rana,
Kacper ulepi z tatą bałwana.

Ref.: Już idzie grudzień …

„MIKOŁAJ JEDZIE SAMOCHODEM”

1. Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem
Bo gdzieś zgubił saneczki
W tę mroźną pogodę.

Ref. Hu hu ha, tra la la
Co to za Mikołaj /x2

2. Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku
A prezenty dziś wiezie
Dzieciom w bagażniku.

Ref. Hu hu ha, tra la la
Co to za Mikołaj /x2

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Jasełka 2021

Jasełka

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content