Witajcie w grupie VI - misie

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawca:

mgr Marta Kozicka – nauczyciel kontraktowy
mgr Bożena Matera – nauczyciel mianowany
mgr Agata Wilkowska – nauczyciel dyplomowany
Paulina Pałaszewska – woźna oddziałowa

Plan pracy – październik

Tematy kompleksowe:


  1. Dary jesieni
  2. Dbamy o zdrowie
  3. Jesienią w parku i lesie
  4. Zabawy na jesienne wieczory

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:


  • Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia elementów w pary według wybranej cechy (rodzaj).
  • Rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców.
  • Uświadomienie dzieciom, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące.
  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze oraz określenia, w którym zbiorze jest mniej, więcej lub tyle samo.
  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej – rozpoznawanie liści i łączenie ich z odpowiednim owocem.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w kuchni.
  • Promowanie zasad zdrowego żywienia.
  • Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała.
  • Promowanie zasad zdrowego żywienia – uświadomienie jakie produkty warto jeść często.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Doskonalenie dużej motoryki.
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu w życiu człowieka.
  • Wzmacnianie siły ramion, nóg i tułowia.
  • Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Zapoznanie z pracą lekarza i pielęgniarki, przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza i rozumienie konieczności przyjmowania leków w razie choroby.
  • Wyrabianie nawyku higieny jamy ustnej.
  • Rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji – eliminowanie strachu przed stomatologiem.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie.
  • Wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy.
  • Rozbudzanie u dzieci zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych – porównywanie wielkości drzew, posługiwanie się określeniami: wysokie, niskie.
  • Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi.
  • Rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne.
  • Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu.
  • Rozwijanie kreatywności dzieci w swobodnych działaniach.
  • Zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszanowania dla zwierząt.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.
  • Rozwijanie kreatywności.
  • Rozwijanie cierpliwość i koncentracji.
  • Rozwijanie zdolności improwizacyjnych (muzyka).

„Jesienna poleczka”

Spotkały się listeczki
pod drzewem na polanie,
podały sobie rączki
na miłe powitanie.
Wtem psotny wietrzyk powiał
i wszystkie z nim listeczki
Wirują już wesoło
w rytm jesiennej poleczki.

Hopsa – tra trala, la
Wiatr jesienną polkę gra.

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Jasełka

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content