Witajcie w grupie VI - misie

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawca:

mgr Marta Kozicka – nauczyciel kontraktowy
mgr Bożena Matera – nauczyciel mianowany
mgr Agata Wilkowska – nauczyciel dyplomowany
Paulina Pałaszewska – woźna oddziałowa

Plan pracy – maj

Tematy kompleksowe:


  1. Polska to mój dom
  2. Wrażenia i uczucia
  3. W krainie muzyki
  4. Święto mamy i taty

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:


  • Rozwijanie poczucia więzi dzieci z „małą ojczyzną”.
  • Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanej legendy.
  • Rozwijanie umiejętności manualnych.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni.
  • Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin.
  • Zachęcanie dzieci do aktywności badawczej.
  • Kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków instrumentów.
  • Wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania.
  • Wspólne muzykowanie – zwracanie uwagi na znaki nauczyciela – dyrygenta.
  • Zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata.
  • Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów.
  • Uświadamianie dzieciom potrzeby przestrzegania norm społecznych podczas uroczystości.
  • Rozwijanie wiedzy dzieci na temat hymnu jako symbolu narodowego.
  • Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat budowy aparatu słuchowego człowieka.
  • Kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć.
  • Doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sposób społecznie akceptowalny.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Wdrażanie do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze strachem.
  • Zachęcanie dzieci do zwracania się do innych po pomoc.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej.
  • Wyzwalanie kreatywności twórczej.
  • Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.
  • Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
  • Wdrażanie do wzmacniania więzi między rodzeństwem.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Kształtowanie umiejętności wcielania się w role.
  • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty.

„Kocham cię ti amo”

Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów
Ty z pewnością wiesz to wszystko
Jednak powiem to znów


Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też


Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Jasełka 2021

Jasełka 2020

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content