Witajcie w grupie VI - misie

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawca:

mgr Marta Kozicka – nauczyciel kontraktowy
mgr Bożena Matera – nauczyciel mianowany
mgr Agata Wilkowska – nauczyciel dyplomowany
Paulina Pałaszewska – woźna oddziałowa

Plan pracy – czerwiec

Tematy kompleksowe:


  1. Dzień dziecka
  2. Zwierzęta małe i duże
  3. Lato
  4. Wakacje!

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:


  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia: prawa i obowiązki.
  • Przybliżenie dzieciom zasad życia w społeczności.
  • Pobudzanie do działań artystycznych (odgrywanie scenek).
  • Uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świeci
  • Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania jako gość i gospodarz.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi o marzeniach i uważnego słuchania tego, co mówią inni.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i wydawania poleceń.
  • Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie).
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta.
  • Zapoznanie dzieci z podstawowymi cechami klasyfikacji zwierząt: ssaki, ptaki, gady, płazy, owady.
  • Kształtowanie zdolności plastycznych.
  • Rozwijanie umiejętności technicznych.
  • Kształtowanie umiejętności reagowania na polecenia w trakcie zabaw ruchowych.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania bezpieczeństwa w lesie w stosunku do zwierząt: nie podchodź, nie dotykaj, nie uciekaj.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich roli.
  • Wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z roślinami; rozwijanie wiedzy o barwach, kontrastach.
  • Uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.
  • Rozwijanie wiedzy dzieci na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych.
  • Utrwalanie wiedzy dzieci na temat barw i ich łączenia.
  • Kształtowanie świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku, pory dnia.
  • Wdrażanie dzieci do systematycznej pracy.
  • Zachęcanie dziecka do świadomej obserwacji otaczającego je świata.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych i wyobraźni.
  • Utrwalenie wiedzy dzieci dotyczącej cech barw: ciepłe i zimne kolory.
  • Zapoznanie dzieci z pracą artystów: malarzem, rzeźbiarzem, poetą, muzykiem.
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych.
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.
  • Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.
  • Doskonalenie umiejętności koordynacji ruchowej i orientacji.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowania w przypadku zgubienia się.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawanie zapisu imion: własnego i innych.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie.

"Na kolorowe lato"

1. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.

Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.

2. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.

Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Jasełka 2021

Jasełka 2020

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content