Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 7

Grupa VII

"Zajączki"

Wychowawcy:

Bożena Matera

Ewa Stankiewicz

Rytmika : 

Wtorek i piątek godz. 11.05-11.40

Język angielski:

Wtorek 9.15 -9.30

Piątek 9.15 - 9.30

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ  NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

  1. Dary jesieni
  2. Dbamy o zdrowie
  3. Jesienią w Parku i w lesie
  4. Zabawy na jesienne wieczory

 

        Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw i owoców.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia elementów w pary według wybranej cechy (rodzaj).
  • Uświadomienie dzieciom, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze oraz określenia, w którym zbiorze jest mniej, więcej lub tyle samo.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w kuchni.
  • Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała.
  • Promowanie zasad zdrowego żywienia – uświadomienie jakie produkty warto jeść często.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu w życiu człowieka.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Zapoznanie z pracą lekarza i pielęgniarki, przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza i rozumienie konieczności przyjmowania leków w razie choroby.
  • Wyrabianie nawyku higieny jamy ustnej.
  • Rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji – eliminowanie strachu przed stomatologiem.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie.
  • Wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych – porównywanie wielkości drzew, posługiwanie się określeniami: wysokie, niskie.
  • Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi.
  • Rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne.
  • Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.
  • Kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych.
  • Uwrażliwianie na sztukę.
  • Wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych i oddechowych.
  • Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
  • Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, zajęciach, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
  • Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.

 

Piosenki:

 

Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu Pani Jesień nam niesie?

Refren:


Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki,
pozbieramy dziś.

Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

Refren: …

Muchomora ominiemy z daleka.
Niech muchomor na złe muchy tu czeka.

Refren:…

„ Ziemniak”

Ziemniak, ziemniak, ziemniak mam

Komu ja ten  ziemniak dam

Ręce tańczą jak szalone, ziemniak krąży w obie strony

Gdzie jest ziemniak, kto to wie

Nikt nie zdradzi się.

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.