Godło Polski
1
2
wiosna-grupa-3
wiosna-grupa-4
5
6
wiosna-grupa-7
wiosna-grupa-8
zima-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 7

Grupa VII

"Zajączki"

Wychowawcy:

Bożena Matera

Ewa Stankiewicz

Rytmika : 

Wtorek i piątek godz. 10.15-10.30

Język angielski:

Poniedziałek 11.45 - 12.00

Piątek 9.15 - 9.30

Tematy kompleksowe:


1. Dzień dziecka
2. Zwierzęta duże i małe
3. Lato
4. Wakacje

 

Miesięczny plan pracy – czerwiec

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.
  • Wypowiadanie się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci – zabawy parateatralne.
  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespołach i porozumiewania się umiarkowanym tonem głosu.
  • Zachęcanie do podejmowania prac plastycznych w małych zespołach.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń.
  • Kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchiwania innych.
  • Zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i zabawami ich rówieśników z różnych części świata.
  • Rozwijanie w sobie postawy szacunku dla inności fizycznej i kulturowej.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna.
  • Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo.
  • Rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt.
  • Określanie cech jakościowych i ćwiczenie umiejętności używania tych określeń.
  • Kształtowanie umiejętności porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów podstawowych i pochodnych.
  • Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy.
  • Zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku.
  • Przypomnienie znaczenia wyrażenia kalendarz pogodowy.
  • Rozumienie znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych.
  • Utrwalenie wiedzy na temat letnich zjawisk atmosferycznych.
  • Rozpoznawanie na obrazkach krajobrazów: morze, góry, las.
  • Poznawanie Polski podczas zabawy tematycznej „wzdłuż Wisły”.
  • Poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem.
  • Poznawanie właściwości piasku w toku zabaw eksperymentalnych.
  • Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).
  • Zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej.
  • Rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach.
  • Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg.
  • Wdrażanie do odpowiedzialnego przygotowywania się do górskich wędrówek.
  • Doskonalenie mowy podczas dzielenia się swoimi planami wakacyjnymi.
  • Wyrażanie swoich myśli w sposób zrozumiały dla otoczenia.

Piosenki:

MOTYLKI

1. Dwa motylki się spotkały,

la la la la, la la la,

skrzydełkami zamachały,

la la la la, la la la.

Poruszyły wąsikami, 

la la la la, la la la,

pochylając w dół główkami,

la la la la, la la la.

Ref. Motylki, motylki nie tracą ani chwilki,

wciąż wirują dookoła, bo zabawa to wesoła. 2x

2. Potem siadły na źdzbło trawki,

la la la la, la la la,

klaszcząc mocno w obie łapki,

la la la la, la la la.

A gdy się już tym znudziły, 

la la la la, la la la,

szybko w górę się znów wzbiły,

la la la la, la la la.

Ref. Motylki, motylki nie tracą ani chwilki,

wciąż wirują dookoła, bo zabawa to wesoła. 2x

  Zajączek

Mały zajączek skacze po łące

Zbiera dla mamy kwiatki pachnące

 

Ref: La la la la la la la la la

Dużo kwiatuszków zajączek ma / 2X

 

Stanął na chwilkę, liczy kwiatuszki

Patrzy wokoło nadstawia uszki

 

Ref: La la la la la la la la la

Dużo kwiatuszków zajączek ma / 2X

 

Wtem psotny wietrzyk poruszył drzewem

Zając się spłoszył, co to jest ? nie wiem!

Podkulił ogon, i skulił uszki

Zmyka do mamy wręczyć kwiatuszki.


Ref: La la la la la la la la la

Dużo kwiatuszków zajączek ma / 2X

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.