Godło Polski
1
2
wiosna-grupa-3
wiosna-grupa-4
5
6
wiosna-grupa-7
wiosna-grupa-8
zima-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 4

Grupa IV

" MYSZKI"

WYCHOWAWCY:

Małgorzata Getka

Michalina Gmurczyk

Nauczyciel wspomagający:

Agnieszka Lewandowska

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ  NA MIESIĄC KWIECIEŃ

Tematy kompleksowe:

1. Praca rolnika

2. Dbamy o naszą planetę

3. Wielkanoc

4. Polska to mój kraj.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania się na jego temat.
  • Kształtowanie umiejętności współdziałania.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych.
  • Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.
  • Rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
  • Kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
  • Rozwijanie umiejętności składania życzeń.
  • Doskonalenie sprawności manualnej podczas ozdabiania jaj.
  • Wzmacnianie więzi społecznych w grupie rówieśników i w gronie rodzinnym.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów.
  • Zapoznanie dzieci  z etapami powstawania chleba.
  • Rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy.
  • Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych.
  • Zaznajamianie dzieci z rodzajem pracy w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku.
  • Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
  • Zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
  • Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.
  • Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
  • Poznanie sposobów wykorzystania prądu.
  • Kształtowanie świadomości ekologicznej.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.
  • Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarz, grafik, redaktor, drukarz.
  • Rozwijanie kreatywności przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania.
  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarnia.
  • Wprowadzenie do posługiwania się pieniędzmi przez zabawę w sklep.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie.
  • Rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów (książek) wg cech (np. wygląd, treść).

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
  • Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, zajęciach, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
  • Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.