Godło Polski
1
2
wiosna-grupa-3
wiosna-grupa-4
5
6
wiosna-grupa-7
wiosna-grupa-8
zima-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 1

Grupa I

" Pszczółki"

Wychowawcy:

mgr  Katarzyna Adamkiewicz

 mgr  Anna Gwiazda - Dębek

 

Tematy kompleksowe:  

 

  1.     Dzień dziecka
  2.     Wakacje tuż-tuż
  3.     Kolory lata
  4.      Do widzenia, przedszkole           

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA NA MIESIĄC CZERWIEC – GRUPA I

„Pszczółki”

               

               

Aktywność językowo-literacka i słuchowa

Przewidywane osiągnięcia:

  • Uczestniczy w swobodnych rozmowach z dziećmi i N.
  • Wypowiada się na interesujący je temat.
  • Buduje krótką wypowiedź na temat sytuacji na ilustracji.
  • Słucha krótkich utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące ich treści.
  • Podejmuje próby oceny i wyciąga wnioski.
  • W sposób kulturalny wyraża własne opinie.
  • Różnicuje pojęcia: prawa dziecka, bezpieczne zabawy; dobre rady, przestrogi.
  • W sposób dowolny odgrywa krótkie scenki pantomimiczne.
  • Czyta globalnie wyraz hamak.              
  • Rozpoznaje i wymawia głoskę h.
  • Układa zdania na określony temat.
  • Próbuje układać zdanie złożone na określony temat.
  • Wyodrębnia słowa w zdaniu.
  • Dokonuje analizy i syntezy sylabowej.
  • Wyróżnia głoski w nagłosie i w wygłosie.
  • Dokonuje analizy i syntezy głoskowej prostych wyrazów.
  • Wskazuje słowa rymujące się.
  • Czyta globalnie wyrazy poznane w trakcie całego roku.
  • Czyta krótki tekst wyrazowo-obrazkowy.
  • Rozpoznaje głoski poznane w trakcie całego roku.

Aktywność społeczno- przyrodnicza

Przewidywane osiągnięcia:

  • W sposób kulturalny zwraca się do osób dorosłych.
  • Uczestniczy w zabawach dowolnych w małych zespołach.
  • Uczestniczy w zabawach tematycznych i integracyjnych.
  • Przestrzega zasad podczas gier planszowych.
  • Przestrzega zasad zgodnego współdziałania i reguł przyjętych w grupie zawartych w kodeksie przedszkolnym.
  • Samodzielnie się ubiera i rozbiera.
  • Jest samodzielne w łazience.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu, spacerach, wycieczkach.
  • Wie, jakie prawa mają dzieci na świecie.
  • Orientuje się, do kogo należy się zwrócić o pomoc w sytuacji niebezpiecznej.
  • Zna i rozpoznaje dzieci z różnych stron świata.
  • Rozumie i potrafi wyjaśnić pojęcie tolerancja.
  • Wie, że wszyscy ludzie mają równe prawa.
  • Obserwuje najbliższe otoczenie i wypowiada się na temat swoich obserwacji.
  • Dokonuje porównania różnych miejsc wypoczynku podczas wakacji; wskazuje podobieństwa i różnice.
  • Wymienia i wskazuje niebezpieczeństwa, jakie grożą, gdy nie przestrzega się zasad.
  • Rozpoznaje zjawiska atmosferyczna charakterystyczne dla danej pory roku i podaje ich nazwy.
  • Określa niebezpieczeństwa wynikające z pogody; nie naraża się na niebezpieczeństwo, np. nie stoi pod drzewem w czasie burzy, nie wbiega do zimnej wody w czasie upału.
  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku i podaje ich nazwy.
  • Przyrządza pod nadzorem dorosłych proste dania, przestrzega zasad higieny.

 

Matematyka

Przewidywane osiągnięcia:

  • Klasyfikuje przedmioty z uwzględnieniem części wspólnej zbiorów.
  • Wskazuje swoją lewą rękę i oznacza ją za pomocą frotki.
  • Wytycza kierunki w przestrzeni od obranego przedmiotu.
  • Dobrze orientuje się na kartce papieru.
  • Posługuje się określeniami dotyczącymi położenia w przestrzeni: obok, za, przed, nad, pod, z lewej strony, z prawej strony.
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9 z uwzględnieniem kierunku liczenia.
  • Manipuluje przedmiotami podczas dodawania i odejmowania.
  • Układa gry-ściganki.
  • Gra w różne gry planszowe z wykorzystaniem dwóch kostek do gry.
  • Klasyfikuje przedmioty ze względu na dwie cechy.
  • Dokonuje uogólnienia sklasyfikowanych przedmiotów.
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi długości: najkrótszy, krótki, długi, najdłuższy.
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi wielkości: najmniejszy, mały, większy, największy.
  • Dokonuje pomiaru długości za pomocą dowolnej miarki (sznurek, tasiemka, patyk).
  • Kontynuuje rozpoczęty rytm dwuelementowy, trzyelementowy, czteroelementowy.
  • Przekłada dostrzeżoną regularność z jednej reprezentacji na drugą.
  • Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie.
  • Podejmuje próby rozwiązywania prostych zadań z treścią.
  • Podejmuje próby układania zadań z treścią.
  • Obrazuje liczebność zbioru za pomocą zbiorów zastępczych; tworzy zbiory równoliczne.

Aktywność plastyczno-techniczna i grafomotoryczna

Przewidywane osiągnięcia:

  • Konstruuje różnorodne budowle z klocków według własnego pomysłu.
  • Prawidłowo trzyma narzędzie malarskie i pisarskie.
  • Rysuje i maluje na dowolny temat.
  • Komponuje postać według wzoru.
  • Układa płaskie i przestrzenne kompozycje z różnych materiałów naturalnych i przyrodniczych.
  • Swobodnie posługuje się kredkami; nożyczkami.
  • Koloruje rysunki konturowe.
  • Rysuje w tunelu i po śladzie zgodnie ze wskazanym kierunkiem.
  • Kreśli linie pionowe, poziome, ukośne i pętelki na ograniczonej powierzchni.
  • Tworzy pracę plastyczną w małym zespole – komponuje z przygotowanych elementów.
  • Kreśli według wzoru linie i ornamenty na tabliczce suchościeralnej.

 

Aktywność muzyczna

Przewidywane osiągnięcia:

  • Śpiewa piosenki w grupie i indywidualnie.
  • Uczestniczy w zabawach tanecznych – porusza się w rytm słuchanej muzyki, wykonuje zaprezentowane ruchy.
  • Samodzielnie komponuje muzykę.
  • Zapisuje muzykę w postaci różnych symboli.
  • Odtwarza rytm podany przez N.

Aktywność ruchowo-zdrowotna

Przewidywane osiągnięcia:

  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Stara się w sposób dokładny naśladować N. w wykonywaniu ćwiczeń.
  • Doskonali sprawność motoryczną (szybkość, siła, skoczność), umiejętność rzutu do celu i umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.
  • Właściwie reaguje na umówione wcześniej sygnały wzrokowe, dźwiękowe w zabawach ruchowych.
  • Bawi się na przedszkolnym placu zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego w sposób bezpieczny.
  • Odczytuje sens informacji na niektórych znakach drogowych.
  • Potrafi bezpiecznie przejść przez ulicę w grupie.

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.