Godło Polski
1
2
wiosna-grupa-3
wiosna-grupa-4
5
6
wiosna-grupa-7
wiosna-grupa-8
zima-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 3

 

Wychowawcy:

Anna Białkowska

Wiesława Kraszewska

p2kraszewskaw@o2.pl

Nauczyciel wspomagający:

Małgorzata Kujawa

 

Tydzień 21. Baśnie, bajki, legendy

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o baśniach, bajkach i legendach. Odnosząc się do doświadczeń dzieci, utrwalaliśmy pojęcie morał i szukaliśmy głównych przesłań w znanych baśniach. Dzięki temu dzieci miały okazję nauczyć się odróżniać fikcję od rzeczywistości, doświadczyć empatii oraz zrozumieć konsekwencje swoich zachowań. Na przykładzie znanych baśni dzieci utrwalały zasady bezpieczeństwa. Uczestniczyły w zabawach ruchowych i muzycznych, uczyły się śpiewać piosenkę Witajcie w naszej bajce. Brały udział w zabawach teatralnych i dramowych, oglądały przedstawienie Bazyliszek w teatrzyku sylwet. Na przykładzie opowiadania utrwaliły zasady kulturalnego zachowania się w teatrze. Poznały literę b na przykładzie wyrazu balon, uczyły się ją pisać na różnych powierzchniach. Układały i odczytywały sylaby z poznanych liter: o, a, i, e, u oraz b. Samodzielnie wykonywały doświadczenie związane z rozkładem ciśnienia wewnątrz napompowanego balonu. W minionym tygodniu dzieci również tworzyły przestrzenny telewizor według wzoru i rysowały ilustracje do bajki, którą można w nim obejrzeć. Ponadto tworzyły z fragmentów tkanin prace plastyczne inspirowane ulubionymi bajkami.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Przez rozmowy na temat baśniowego świata fikcji mogą Państwo wesprzeć rozwój emocjonalny i społeczny swoich dzieci. Należy czytać dzieciom ich ulubione baśnie i rozmawiać o ich treści, odnosząc je do codziennych doświadczeń. Warto na podstawie baśni i opowiadań utrwalać zasady bezpieczeństwa w kontakcie z nieznajomymi osobami oraz dzikimi zwierzętami, a także podkreślać konieczność przestrzegania reguł społecznych i moralnych. Aby wesprzeć dzieci w nauce czytania i pisania, proszę wskazywać i nazywać poznane w przedszkolu litery w codziennym otoczeniu dziecka: na reklamach, bilbordach, w gazetach itp. Warto śpiewać z dzieckiem popularną piosenkę z Akademii pana Kleksa poznaną w przedszkolu – Witajcie w naszej bajce .

W następnym tygodniu będą potrzebne: strona z kolorowej gazety, na której widoczna jest ludzka twarz, wełna w odcieniu ludzkich włosów, pasek kolorowej tkaniny.

 

Tydzień 23. W dawnych czasach

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o tym, jak wyglądał świat w dawnych czasach. Próbowaliśmy umieścić na osi czasu (wcześniej – później) pojawienie się dinozaurów i człowieka. Dzieci na podstawie wiedzy nabytej wcześniej lub pozyskanej z książek i albumów prezentowały informacje o niektórych dinozaurach. W małych grupkach tworzyły plakaty dotyczące dinozaurów – ich wyglądu, sposobu życia, wielkości czy preferowanej diety. W parach grały w grę planszową „Dinozaury”. Słuchały opowiadania Muszka w bursztynie, utrwalały wiedzę o procesie powstawania bursztynu. Podczas zabaw badawczych utrwaliły wiedzę o przyczynach wybuchów wulkanów. Przypomniały sobie zasady zachowania bezpieczeństwa podczas eksperymentowania. Próbowały ustalić, do czego potrzebne jest nam pismo oraz stworzyć własny alfabet złożony z symboli i farbę do jego narysowania. Brały udział w zabawach w kodowanie symboli i ich odczytywanie. Poznały specyfikę zawodu archeologa i paleontologa oraz różnice i podobieństwa między nimi.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Aby utrwalić informacje o dinozaurach oraz przeszłości ludzi warto kontynuować rozpoczęte w przedszkolu lektury. Oglądanie albumów i książek o tej tematyce jest dla dzieci bardzo interesujące. W miarę możliwości warto zaprosić dziecko do muzeum, by mogło w praktyce utrwalić wprowadzone w przedszkolu zasady zachowania się w tym miejscu. Zachęcajmy dziecko do opowiadania o interesujących go rzeczach własnymi słowami. Poszerzanie zasobu słów pomoże dziecku w nauce czytania i pisania.

W następnym tygodniu będą potrzebne: książki i albumy o wynalazkach, dwa kubeczki jednorazowe, długi (ok. 10 m) sznurek, małe opakowania po lekach i zapałkach, drucik.

 

Tydzień 14. Kim będę, gdy dorosnę?

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy w przedszkolu o zawodach, które wykonują ludzie wokół nas. Dzieci, utrwalając informacje oraz wymieniając się nimi, zastanawiały się, jaki zawód chciałyby wykonywać w przyszłości. Dzieliły się też z grupą informacjami o tym, co robią w swojej pracy ich rodzice i dziadkowie. Dzieci, na podstawie opowiadań i wiersza poszerzały swoją wiedzę na temat pochodzenia produktów, które jemy, zawodów związanych z tworzeniem ubrań, ze sztuką i pracami budowlanymi. Utrwalały informacje o tym, że każdy zawód jest potrzebny i próbowały przewidywać, co by się stało, gdyby jednego z nich zabrakło. Nauczyły się piosenki Zawody. Podczas zajęć związanych z tematyką budownictwa, dzieci utrwalały zasady bezpieczeństwa i wykonywały proste doświadczenie dotyczące siły tarcia. Dzieci samodzielnie stawiały hipotezy i wspólnie je weryfikowały, próbując zapisywać wyniki w dostępny sposób. Dzieci poznały w tym tygodniu literę R, r na podstawie wyrazu rysunek i uczestniczyły w wielu zabawach językowych, utrwalających jej zapis i miejsce w słowach. Podczas gier i zabaw klasyfikowały przedmioty ze względu na ich ciężar i przeznaczenie oraz uczyły się różnych sposobów mierzenia (stopą, krokami, dłonią). Dzieci wykonywały pracę przestrzenną – konstrukcję domu z zapałek i plasteliny oraz rysowały uczucia towarzyszące im podczas słuchania Walca kwiatów Piotra Czajkowskiego.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Warto podczas codziennych rozmów z dzieckiem zwracać uwagę na nazwy zawodów, odróżniając je od miejsca pracy tych osób i wytworów tej pracy np. piekarz, piekarnia, pieczywo. Pozwoli to wesprzeć rozwój językowy dziecka. Warto rozmawiać z dzieckiem o tym, jakie działania podejmują najbliżsi w swojej pracy. Tym bardziej, że obecnie nazwy stanowisk nie zawsze wskazują na to, co Państwo robią zawodowo. Podczas zabaw warto prosić dziecko o mierzenie odległości czy długości w różnorodny sposób np. policz, proszę ile kroków musimy zrobić, by dostać się do łazienki. Dobrze w takich sytuacjach podkreślać względność takiego mierzenia, np. jest to odległość pięciu stóp dziecka i trzech stóp rodzica. Warto zachęcać dziecko do śpiewania piosenki Zawody.

W następnym tygodniu będą potrzebne: słomki do napojów (ok. 10).

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.