Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 3

Grupa III 
" Pszczółki"

Wychowawcy:

Anna Gwiazda - Dębek

Katarzyna Adamkiewicz

 

Tematy kompleksowe:  

 

  1. Jesień w sadzie      
  2. Jesień w lesie
  3. Warzywa znane i lubiane
  4. Moja rodzina
  5. Zwierzęta domowe         

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK – GRUPA III

„Pszczółki”

               Aktywność językowo-literacka i słuchowa

  • określa środkową głoskę w nazwach obrazków;
  • próbuje podzielić proste słowa na głoski;
  • wie, że schemat to ilościowe oznaczenie głosek;
  • rozpoznaje i nazywa literę o – małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • rozpoznaje literę o w wyrazach;
  • tworzy zdrobnienia do nazw przedstawionych owoców;
  • wymienia samogłoski: o, a, i, u, y, e;
  • czyta całościowo wyraz owoce;
  • opowiada historyjkę obrazkową;
  • rozpoznaje i nazywa literę a: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • pisze litery a, A po śladach, a potem – samodzielnie;
  • określa różnice i podobieństwa między obrazkami;
  • układa zdanie o wybranym warzywie;
  • czyta całościowo wyrazy: kapusta, papryka;
  • syntezuje pierwsze głoski z nazw obrazków;
  • rozróżnia dźwięki – ciche i głośne;
  • rozpoznaje i nazywa literę m: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • pisze litery m, M;
  • rozpoznaje i nazywa literę e: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • pisze litery e, E;
  • wie, kogo nazywamy egoistą;
  • syntezuje wskazane liczbą głoski z nazw obrazków; rysuje to, czego nazwa powstała;
  • układa zdania na temat zwierzątka z obrazka;
  • mówi wyraźnie;
  • wypowiada się o tym, jak psy pomagają ludziom.

 

Aktywność poznawcza

  • rozpoznaje i nazywa owoce hodowane w Polsce;
  • rozpoznaje owoce za pomocą dotyku;
  • rozpoznaje owoce za pomocą smaku;
  • ocenia wartość logiczną zdań (prawda, fałsz);
  • rozpoznaje i nazywa cyfry 1 i 2;
  • posługuje się liczbami 1 i 2 w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • wymienia części jabłka;
  • rozpoznaje i nazywa wybrane owoce egzotyczne;
  • wymienia nazwę aktualnego miesiąca – październik;
  • określa różnice i podobieństwa między obrazkami;
  • rozwiązuje rebusy;
  • segreguje warzywa według rodzaju;
  • rozpoznaje i nazywa cyfry: 1, 2, 3;
  • układa warzywo względem siebie według poleceń nauczyciela;
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania;
  • wymienia przetwory z warzyw i przetwory z owoców;
  • segreguje rośliny na owoce i na warzywa;
  • wymienia części rośliny – ogórka;
  • podaje nazwy warzyw: zielonych, czerwonych;
  • wymienia nazwy warzyw o jadalnych liściach, o jadalnych korzeniach;
  • rozwiązuje zagadki o warzywach i o owocach;
  • wykonuje wazonik dla mamy i taty z butelki po soku i plasteliny;
  • wskazuje części ciała wymienione w rymowance;
  • rozpoznaje i nazywa kwadrat;
  • tworzy zbiory, uwzględniając jedną cechę – kształt;
  • ocenia wartość logiczną zdań;
  • nazywa zwierzęta hodowane w domu;
  • wie, co kupuje się w sklepie zoologicznym;
  • wie, jak należy pielęgnować i wychowywać psa;
  • rozpoznaje i nazywa cyfrę 4;
  • pisze cyfry 4 po śladach;
  • wie, że magnes przyciąga przedmioty metalowe.

 

 

Aktywność artystyczna

  • odbija na kartce połówki owoców maczanych w farbie i obrysowuje ich kontury;
  • wykonuje różowe okulary z szablonu;
  • porusza się rytmicznie przy muzyce;
  • układa kompozycję z pokrojonych owoców;
  • reaguje odpowiednim ruchem na wysokość dźwięków;
  • dostrzega rytm w ciągu obrazków owoców i go kontynuuje;
  • wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru;
  • obrysowuje kontury warzyw i owoców;
  • lepi owoce z plasteliny;
  • rozróżnia dźwięki – ciche i głośne;
  • uczestniczy w zabawie inscenizacyjnej przy piosence Ziemniak;
  • wykonuje sałatkę jarzynową;
  • wykonuje portret ulubionego warzywa;
  • dorysowuje drugie połowy przedstawionych warzyw;
  • rysuje swoją rodzinę;
  • reaguje ruchem na zmiany tempa muzyki;
  • reaguje na głośne i na ciche sygnały;
  • śpiewa piosenkę Moja rodzina;
  • lepi z plasteliny ulubione zwierzątko;
  • rozpoznaje piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela;
  • porusza się odpowiednio do kierunku linii melodycznej;
  • wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem gazet ze zdjęciami kotów, psów.

 

Aktywność ruchowa i zdrowotna

  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, tułowia, wyprostnych, bieżnych;
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą R. Labana;
  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementem równowagi, skoku;
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, wyprostnych, tułowia i ramion, bieżnych;
  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, ramion, dużych grup mięśniowych, bieżnych, z elementem równowagi.

Aktywność społeczna

  • wypowiada się na temat swojej rodziny, nazywa jej członków;
  • wypełnia rysunek drzewa genealogicznego, dostosowując go do swojej rodziny;
  • podaje imiona i wiek rodziców;
  • wymienia nazwy zawodów rodziców.

 

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.