Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 2

Grupa II

" Misie"

 

Wychowawca:

Patrycja Andrzejewska

Anna Białkowska

 

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Jesień w sadzie
  2. Warzywa znane i lubiane
  3. Moja rodzina
  4. Zwierzęta domowe

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

 

  Aktywność językowo-literacka i słuchowa:

- określa środkową głoskę w nazwach obrazków;

- próbuje podzielić proste słowa na głoski;

- wie, że schemat to ilościowe oznaczenie głosek;

- rozpoznaje i nazywa literę o – małą i wielką, drukowaną i pisaną;

- rozpoznaje literę o w wyrazach;

- tworzy zdrobnienia do nazw przedstawionych owoców;

- wymienia samogłoski: o, a, i, u, y, e;

- czyta całościowo wyraz owoce;

- opowiada historyjkę obrazkową;

- rozpoznaje i nazywa literę a: małą i wielką, drukowaną i pisaną;

- pisze litery a, A po śladach, a potem – samodzielnie;

- określa różnice i podobieństwa między obrazkami;

- układa zdanie o wybranym warzywie;

- czyta całościowo wyrazy: kapusta, papryka;

- syntezuje pierwsze głoski z nazw obrazków;

- rozróżnia dźwięki – ciche i głośne;

- rozpoznaje i nazywa literę m: małą i wielką, drukowaną i pisaną;

- pisze litery m, M;

- rozpoznaje i nazywa literę e: małą i wielką, drukowaną i pisaną;

- pisze litery e, E;

- wie, kogo nazywamy egoistą;

- syntezuje wskazane liczbą głoski z nazw obrazków; rysuje to, czego nazwa powstała;

- układa zdania na temat zwierzątka z obrazka;

- mówi wyraźnie;

- wypowiada się o tym, jak psy pomagają ludziom.

 

Aktywność poznawcza:

- rozpoznaje i nazywa owoce hodowane w Polsce;

- rozpoznaje owoce za pomocą dotyku;

- rozpoznaje owoce za pomocą smaku;

- ocenia wartość logiczną zdań (prawda, fałsz);

- rozpoznaje i nazywa cyfry 1 i 2;

- posługuje się liczbami 1 i 2 w aspektach kardynalnym i porządkowym;

- wymienia części jabłka;

- rozpoznaje i nazywa wybrane owoce egzotyczne;

- wymienia nazwę aktualnego miesiąca – październik;

- określa różnice i podobieństwa między obrazkami;

- rozwiązuje rebusy;

- segreguje warzywa według rodzaju;

- rozpoznaje i nazywa cyfry: 1, 2, 3;

- układa warzywo względem siebie według poleceń nauczyciela;

- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania;

- wymienia przetwory z warzyw i przetwory z owoców;

- segreguje rośliny na owoce i na warzywa;

- wymienia części rośliny – ogórka;

- podaje nazwy warzyw: zielonych, czerwonych;

- wymienia nazwy warzyw o jadalnych liściach, o jadalnych korzeniach;

- rozwiązuje zagadki o warzywach i o owocach;

- wykonuje wazonik dla mamy i taty z butelki po soku i plasteliny;

- wskazuje części ciała wymienione w rymowance;

- rozpoznaje i nazywa kwadrat;

- tworzy zbiory, uwzględniając jedną cechę – kształt;

- ocenia wartość logiczną zdań;

- nazywa zwierzęta hodowane w domu;

- wie, co kupuje się w sklepie zoologicznym;

- wie, jak należy pielęgnować i wychowywać psa;

- rozpoznaje i nazywa cyfrę 4;

- pisze cyfry 4 po śladach;

- wie, że magnes przyciąga przedmioty metalowe.

 

Aktywność artystyczna:

- odbija na kartce połówki owoców maczanych w farbie i obrysowuje ich kontury;

- wykonuje różowe okulary z szablonu;

- porusza się rytmicznie przy muzyce;

- układa kompozycję z pokrojonych owoców;

- reaguje odpowiednim ruchem na wysokość dźwięków;

- dostrzega rytm w ciągu obrazków owoców i go kontynuuje;

- wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru;

- obrysowuje kontury warzyw i owoców;

- lepi owoce z plasteliny;

- rozróżnia dźwięki – ciche i głośne;

- uczestniczy w zabawie inscenizacyjnej przy piosence Ziemniak;

- wykonuje sałatkę jarzynową;

- wykonuje portret ulubionego warzywa;

- dorysowuje drugie połowy przedstawionych warzyw;

- rysuje swoją rodzinę;

- reaguje ruchem na zmiany tempa muzyki;

- reaguje na głośne i na ciche sygnały;

- śpiewa piosenkę Moja rodzina;

- lepi z plasteliny ulubione zwierzątko;

- rozpoznaje piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela;

- porusza się odpowiednio do kierunku linii melodycznej;

- wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem gazet ze zdjęciami kotów, psów.

 

Aktywność ruchowa i zdrowotna:

- uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, tułowia, wyprostnych, bieżnych;

- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą R. Labana;

- uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementem równowagi, skoku;

- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, wyprostnych, tułowia i ramion, bieżnych;

- uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, ramion, dużych grup mięśniowych, bieżnych, z elementem równowagi.

Aktywność społeczna:

- wypowiada się na temat swojej rodziny, nazywa jej członków;

- wypełnia rysunek drzewa genealogicznego, dostosowując go do swojej rodziny;

- podaje imiona i wiek rodziców;

- wymienia nazwy zawodów rodziców.

 

Piosenka „Owoce i warzywa”

 

  1. Powiedział raz pomidor, że arbuz to warzywo.

I tak przestraszył nać,

że chciała z grządki zwiać.

 

Refren:

A na drzewach gruszki opalają brzuszki,

huśtają się wiśnie,

śliwki słodkie, pyszne.

A tam w ziemi pory, szczypior, kalafiory

marzą o tym, by,

w zupie spędzać dni.

 

  1. Upiera się marchewka: „Jam słodsza niż rzodkiewka”

i jak donosi wieść,

mnie pierwszą trzeba zjeść.

 

Refren:

A na drzewach gruszki opalają brzuszki,

huśtają się wiśnie,

śliwki słodkie, pyszne.

A tam w ziemi pory, szczypior, kalafiory

marzą o tym, by,

w zupie spędzać dni.

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.