Witajcie w grupie VII - Biedronki
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:
mgr Małgorzata Lis – nauczyciel kontraktowy
mgr Anna Gwiazda-Dębek – nauczyciel kontraktowy
Elżbieta Jerzewska – woźna oddziałowa
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla dzieci czteroletnich
na miesiąc maj.
Tematy kompleksowe:
- Polska to mój dom.
- W krainie muzyki.
- Wrażenia i uczucia.
- Święto Mamy i Taty.
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie poczucia więzi dzieci z „małą ojczyzną”.
- Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanej legendy.
- Rozwijanie umiejętności manualnych.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni.
- Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
- Uświadomienie dzieciom znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin.
- Zachęcanie dzieci do aktywności badawczej.
- Kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków instrumentów.
- Wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy.
- Rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania.
- Wspólne muzykowanie – zwracanie uwagi na znaki nauczyciela – dyrygenta.
- Zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata.
- Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów.
- Uświadamianie dzieciom potrzeby przestrzegania norm społecznych podczas uroczystości.
- Rozwijanie wiedzy dzieci na temat hymnu jako symbolu narodowego.
- Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat budowy aparatu słuchowego człowieka.
- Kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć.
- Doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych.
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sposób społecznie akceptowalny.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Wdrażanie do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze strachem.
- Zachęcanie dzieci do zwracania się do innych po pomoc.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej.
- Wyzwalanie kreatywności twórczej.
- Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.
- Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
- Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
- Wdrażanie do wzmacniania więzi między rodzeństwem.
- Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
- Kształtowanie umiejętności wcielania się w role.
- Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty.
Rysunek Mamy
Uśmiech, oczy, złote włosy…
Mamę łatwo narysować!
Żeby jej nie było smutno,
muszę mamie kogoś dodać!
Refren: Mama z lodami,
mama z kanapą,
lecz najpiękniejsza
jest mama z tatą! x2
Może dorysować słonia?
Grubą książkę dać pod drzewem?
Albo piłkę lub skakankę?
Trudna sprawa,
sama nie wiem!
Refren: Mama z lodami,
mama z kanapą,
lecz najpiękniejsza
jest mama z tatą x2
Klipsy, szpilki, bluzka biała
narysuje mame z marzeń
żeby mama się nie bała
muszę ją postawić w parze
Refren: Mama z lodami,
mama z kanapą,
lecz najpiękniejsza
jest mama z tatą x3
Aktualności z życia grupy
Filmiki
Jasełka 2021
Dzień Babci i Dziadka
Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.
Jasełka 2020
Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny.