Witajcie w grupie II - Kotki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Agata Wilkowska

mgr Monika Wojciechowska

Tematy realizowane w czerwcu:

Tematy kompleksowe:


  1. Lato- czas zabawy
  2. Kolorowe lato
  3. Żegnamy przedszkole
  4. Do widzenia!

Cele ogólne:


  • wprowadzenie pojęć: akceptacja innego człowieka, odpoczynek;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, ł, h, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Piosenki

Piosenka żeglarska

1. Wakacyjny rejs przed nami,
HEJ, HEJ, HEJ, AHOJ!
Burty mocno się trzymamy,
HEJ, HEJ, HEJ, AHOJ!

Ref.: Łódka huśta się na fali,
brzeg majaczy gdzieś w oddali,
na pokładzie słońce pali,
wicher dmie!
Jakie lądy odkryjemy?
Gdzie do portu zawiniemy?
Kto to wie?

2. Tańczą fale jak szalone,
HEJ, HEJ, HEJ, AHOJ!
Delfin macha nam ogonem,
HEJ, HEJ, HEJ, AHOJ!

3. Jakaś wyspa jest przed nami,
HEJ, HEJ, HEJ, AHOJ!
Cała naprzód – dopływamy,
HEJ, HEJ, HEJ, AHOJ!

Ref.: Łódka huśta się na fali,

Wakacji czas.

Przed nami już wakacje, lato wita nas
I wszyscy znów będziemy miło spędzać czas.
Więc ty i ja ruszajmy dziś prosto przed siebie,
By poznać na nowo, przygody tej smak

Ref: Wakacji czas, wakacji czas
Tak wiele przygód czeka nas,
Wakacji czas, wakacji czas
To trzeba przeżyć mówię Wam
Wakacji czas…..

Na niebie słońce świeci, gasi ranną mgłę
Do wszystkich, wszystkich dzieci wciąż uśmiecha się
Pewne jest to, zachowasz najmilsze wspomnienia
Nie czekaj już dłużej, wyruszaj na szlak….

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Jasełka

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content