Witajcie w grupie III - Zajączki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Ewa Zawadzka

mgr Bożena Matera

Plan Pracy na czerwiec

Tematy kompleksowe:


  1. Lato- czas zabawy
  2. Kolorowe lato
  3. Żegnamy przedszkole
  4. Do widzenia!

Cele ogólne:


  • wprowadzenie pojęć: akceptacja innego człowieka, odpoczynek;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków,
  • wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, ł, h, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Wakacji czas.

Przed nami już wakacje, lato wita nas
I wszyscy znów będziemy miło spędzać czas.
Więc ty i ja ruszajmy dziś prosto przed siebie,
By poznać na nowo, przygody tej smak

Ref: Wakacji czas, wakacji czas
Tak wiele przygód czeka nas,
Wakacji czas, wakacji czas
To trzeba przeżyć mówię Wam
Wakacji czas…..

Na niebie słońce świeci, gasi ranną mgłę
Do wszystkich, wszystkich dzieci wciąż uśmiecha się
Pewne jest to, zachowasz najmilsze wspomnienia
Nie czekaj już dłużej, wyruszaj na szlak….

Pociąg

Ruszył już pociąg nasz, mknie po torach,
a za oknem przesuwa się świat,
drzew gałęzie kłaniają się nisko
pokazując kolory swych szat.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj,
żegnamy przedszkole, kolegów i misia,
wzywają nas pola zielone i las
niech żyją wakacje! – wyruszyć już czas

W dole rzeka się wije błękitna,
wytyczając do morza swój szlak,
już na dobre zaczęło się lato,
i z radością rozśpiewał się ptak.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj…
Na wakacje pędzimy przed siebie
swoim szumem pozdrawia nas wiatr
gdzieś za nami zostały równiny
i witają nas już szczyty Tatr.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj…

"Projekt Master Zajączki" Poznajemy tajemnice kuchni

Środy 11:00 - 11:30

zajęcia prowadzą:

mgr Bożena Matera 
mgr Ewa Zawadzka

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Projekt

Idź ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa

Jasełka

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Cza cza dla babci

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas

1). Babcia w niebieskim dresie
Pędem na zumbę gna.
Kijki ma w obu rękach,
I adidasy pełne klasy babcia ma.

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas
2). Babciu, chodźmy na basen!
Babciu, na rolki czas!
Babciu no powiedz szczerze
Czy na rowerze dzisiaj też przegonisz nas.

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content