Witajcie w grupie III - Zajączki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Ewa Zawadzka

mgr Bożena Matera

Plan Pracy na kwiecień

Tematy kompleksowe:


  1. Święta, święta biją dzwony
  2. Wiosna na wsi
  3. Z kulturą za pan brat
  4. Jestem kulturalny

Cele ogólne:


  • wprowadzenie pojęć: radość, kultura;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

„Piosenka o podróżach”

A kiedy już urosnę,
to słowo wszystkim daję,
zostanę podróżnikiem
i zwiedzę wszystkie kraje.

Ref.: Podróże, ach, podróże,
te małe i te duże.
Kochamy je, bo przecież
tak wiele uczą nas o świecie.

Polecę do Berlina,
odwiedzę tam kuzyna.
Z Warszawy do Krakowa
też będę podróżować.

Ref.: Podróże…

W Afryce lwa zobaczę,
pobiegam z żyrafami.
W Australii spotkam strusia,
poskaczę z kangurami.

Ref.: Podróże…

A kiedy już urosnę,
to słowo wszystkim daję,
zostanę podróżnikiem
i zwiedzę wszystkie kraje.

Ref.: Podróże…

TAM DALEKO GDZIE WYSOKA SOSNA

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini,
sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

"Projekt Master Zajączki" Poznajemy tajemnice kuchni

Środy 11:00 - 11:30

zajęcia prowadzą:

mgr Bożena Matera 
mgr Ewa Zawadzka

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Projekt

Idź ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa

Jasełka

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Cza cza dla babci

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas

1). Babcia w niebieskim dresie
Pędem na zumbę gna.
Kijki ma w obu rękach,
I adidasy pełne klasy babcia ma.

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas
2). Babciu, chodźmy na basen!
Babciu, na rolki czas!
Babciu no powiedz szczerze
Czy na rowerze dzisiaj też przegonisz nas.

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content