Witajcie w grupie III - Zajączki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Ewa Zawadzka

mgr Bożena Matera

Plan Pracy na styczeń

Tematy kompleksowe:


  1. Płynie czas
  2. Młodsi i starsi
  3. Sport to zdrowie
  4. Dbam o zdrowie

Cele ogólne:


  • wprowadzenie pojęć: szacunek wobec starszych, sprawność fizyczna;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania dekodowania informacji.

Tęgi ze mnie mróz

Pomaluję szyby w kwiatki,
Na czerwono nos Agatki,
Kubę mocno szczypnę w uszy,
Mroźnym śniegiem będę prószył.

Tęgi ze mnie mróz,
Tęgi ze mnie mróz.

Na jeziorze zmrożę wodę,
Woda się pokryje lodem.
Dach ozdobie sopelkami,
Będę skrzypieć pod nogami.

Będę trzeszczał, będę ściskał,
Będę straszył, szczypał, świstał.
Niech do domu szybko zmyka
Ten, kto wyszedł bez szalika.

Cza cza dla babci

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas

1). Babcia w niebieskim dresie
Pędem na zumbę gna.
Kijki ma w obu rękach,
I adidasy pełne klasy babcia ma.

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas
2). Babciu, chodźmy na basen!
Babciu, na rolki czas!
Babciu no powiedz szczerze
Czy na rowerze dzisiaj też przegonisz nas.

Ref:
Poznajcie, proszę moją babcię.
Ma pantofelki, a nie kapcie.
Fryzurkę rudą jak wiewiórka,
Na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas

"Projekt Master Zajączki" Poznajemy tajemnice kuchni

Środy 11:00 - 11:30

zajęcia prowadzą:

mgr Bożena Matera 
mgr Ewa Zawadzka

Aktualności z życia grupy

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content