Witajcie w grupie IX - Myszki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

Małgorzata Getka

mgr Michalina Gmurczyk

Nauczyciel wspomagający:
mgr Patrycja Piecychna

Tematy realizowane w kwietniu:

  1. Tajemnice świata.
  • Skąd się bierze prąd?
  • Wynalazki- telefon.
  • Wynalazki- komputer.
  • Mogę zostać wynalazcą.
  1. Z kulturą za pan brat.
  • Artyści to my.
  • Na wystawie.
  • Na koncercie.
  • Malujemy muzykę.
  1. Jestem kulturalny.
  • W kinie.
  • W teatrze.
  • Praca reżysera.
  • W muzeum.
  • Etnograf- kto to taki?
  1. Polska- mój kraj, moja ojczyzna.
  • Moja miejscowość.
  • Nasza stolica.
  • Nasz kraj- Polska.
  • Polska- nasza ojczyzna.
  • Jesteśmy Polakami i Europejczykami.

Cele ogólne:


  • rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: tradycja, szacunek oraz pojęć związanych ze świętami, np. palma, kraszanki, pisanki, miejscami użyteczności publicznej: kino, teatr, muzeum, kukiełka, marionetka, a także zawodami: scenarzysta, aktor, kostiumograf, etnograf;
  • doskonalenie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy i piosenek oraz słownictwa w j. polskim i angielskim;
  • stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie litery f, F;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 9 i owalu jako figury geometrycznej; stwarzanie możliwości do manipulowania figurami i przedmiotami i obserwacji odbicia lustrzanego; tworzenie osi symetrii przez składanie papieru i obserwowaniu efektów pracy; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy;
  • kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, ich pracy, zwierząt, przyrody i przedmiotów czy tradycji przez uświadomienie konieczności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, stosowania się do ogólnie obowiązujących norm;
  • poszerzanie wiadomości dzieci na temat swojego kraju: nazwa, stolica, symbole narodowe, tradycje, historia powstania, sławne postacie;
  • wzbogacanie słownika dziecka o pojęcia ojczyzna, mała ojczyzna, stolica, patriota, patriotyzm;
  • budowanie postawy patriotycznej przez kształtowanie umiejętności przyjmowanie odpowiedniej postawy w trakcie śpiewania hymnu państwowego, budzenia poszanowania dla wszystkich symboli narodowych;
  • budzenie zainteresowania własnym regionem, miejscowością – poznanie zasad funkcjonowania urzędu miejskiego, gminy, pracy prezydenta, burmistrza, wójta, sołtysa, obejrzenie siedziby władz miejskich lub gminnych; poznanie ciekawych i charakterystycznych miejsc;
  • poznanie tradycji własnego regionu: charakterystyczny strój ludowy, mowa, tańce, pielęgnowanie tradycji regionalnych itp.
  • rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, kształtowanie przywiązania do społeczności lokalnej i dumy z miejsca zamieszkania;

„Kosmiczna wyprawa”

sł. Ewa Stadtmüller, muz. Urszula Borkowska

1. Kapitan gotowy, załoga w komplecie,
rakieta się pręży do lotu jak ptak.
Już klapy zamknięte, skafandry dopięte.
Trzy, dwa, jeden, zero i nareszcie: START.

Ref.: Wyprawa kosmiczna, kosmiczna wyprawa –
nieziemska przygoda, cudowna zabawa!
Choć raz, choć raz pofrunąć do gwiazd,
w ten niezapomniany czas.

2. Już Księżyc siwiutki cylindrem się kłania,
już Droga, ta Mleczna, porywa nas w dal.
Tam gwiazdy się śmieją, planety szaleją.
A Ziemię nam przesłania błękitna mgła.

Ref.: Wyprawa kosmiczna…

3. Słoneczko promykiem pozdrawia czerwonym,
żegnają się z nami i Wenus, i Mars.
Bo Ziemia już czeka i tęskni z daleka.
To cud, że ją mamy i ona ma nas.

„Święta wielkanocne”

sł. Anna Biernat, muz. Barbara Kolago

1. Słońce złote jak pisanka na błękitnym niebie.
Zaświeciło od poranka dla mnie i dla ciebie.
Bo…bo… to…to…

Ref. Święta Wielkanocne, zielenią się drzewa.
Już bociany powróciły, szpak o wiośnie śpiewa. x2

2. Weźmy kolorowe farby, pomalujmy jajka.
Niech pisanki lśnią w koszyku, wielkanocna bajka.

Ref. Święta Wielkanocne…

3. I kurczaki, i baranki do koszyka damy.
Niech nasz koszyk piękny będzie, gdy na stół stawiany.

Ref. Święta Wielkanocne…

„W naszym ogródeczku”

1. W naszym ogródeczku zrobimy porządki, zrobimy porządki, zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki, przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.

2. Potem w miękką ziemię włożymy nasionka, włożymy nasionka, włożymy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku, na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

3. Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni, wszystko odmieni, i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni, grządki zazieleni, raz, dwa, trzy

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content