Witajcie w grupie IV - Smerfy
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:
Wiesława Kraszewska
Eliza Budek
Tematy realizowane w styczniu:
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,
- rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,
- nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,
- poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego,
- budowanie wiadomości na temat nocy,
- dostrzeganie rytmu dzień – noc,
- wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
- poznanie poszczególnych etapów życia człowieka,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku,
- poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
- przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- nauka właściwego gospodarowania wodą podczas malowania,
- zachęcanie do zgodnej współpracy,
- poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
- uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,
- rozwijanie mowy komunikatywnej,
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
- budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie,
- poznanie pojęcia „para”,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,
- budowanie wiary we własne siły,
- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
- zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,
- poznanie zastosowania kalendarza,
- rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,
- rozwijanie motoryki małej,
- zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci,
- poszerzanie wiadomości na temat zdrowia jako wartości,
- nabywanie umiejętności formułowania wniosków,
- wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
- utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na podstawie piosenki),
- zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu,
- poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych,
- rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej,
- rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej,
- poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,
- poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
- kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą,
- poznanie pojęcia „taniec” i kroków do „Polki kłanianki”,
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych,
- zachęcanie do aktywności ruchowej,
- poznanie składowych piramidy zdrowia,
- nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia.
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
- zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
- zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
- zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
- zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
- słuchanie tekstów czytanych przez N.,
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
- zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.
W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość (szacunek, zdrowie).
W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.
W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.
W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.