Witajcie w grupie IV - Smerfy

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

Wiesława Kraszewska

Eliza Budek

Tematy realizowane w kwietniu:

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


  • poznanie znaczenia pojęcia „szczerość”,
  • kształtowanie postaw moralnych,
  • rozwijanie umiejętności formułowania swoich myśli,
  • wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa,
  • zachęcanie do prawdomówności,
  • poznanie cech krajobrazu wiejskiego,
  • rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego,
  • zachęcanie do wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie pewności siebie,
  • poznanie zwierząt żyjących na wsi,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikacji elementów ze względu na jedną cechę,
  • budowanie wiary we własne siły,
  • poznanie wybranego zwierzęcia z gospodarstwa wiejskiego,
  • zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • wdrażanie do estetycznego wykonania pracy plastycznej.
  • poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
  • wdrażanie do szanowania emocji innych,
  • rozwijanie empatii, • poznanie pojęcia „film animowany”,
  • kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
  • poznanie pojęcia „teatr”,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
  • poznanie cech baletu i opery,
  • rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
  • poznanie roli aktora w teatrze,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
  • budowanie wiary we własne siły,
  • gromadzenie informacji na temat znaczenia wiary we własne siły,
  • zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
  • nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
  • uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
  • poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
  • poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
  • wdrażanie do poszanowania pracy innych.
  • poznanie wartości „mądrość”,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
  • budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
  • poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
  • rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy,
  • poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • nabywanie wiadomości dotyczących książek,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
  • zachęcanie do częstego odwiedzania biblioteki,
  • poznanie różnych książek z nutami,
  • rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N.,
  • poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac,
  • integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw,

Zadania do codziennej realizacji:


  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość (odpowiedzialność, oszczędność).
W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.
W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.
W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Jasełka

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content