Witajcie w grupie VII - Biedronki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Małgorzata Lis

mgr Anna Gwiazda – Dębek


Pomoc nauczyciela :
Edyta Wyszyńska

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla dzieci trzyletnich na miesiąc styczeń.

Tematy kompleksowe:


  1. Płynie czas
  2. Sport to zdrowie
  3. Młodsi i starsi
  4. Dbam o zdrowie

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:


  • poznanie tradycji witania Nowego Roku;
  • odczuwanie wspólnej radości;
  • poznanie nazw dni tygodnia;
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
  • odczuwanie życzliwości dla innych osób;
  • nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;
  • dostrzeganie różnic w porach roku;
  • rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;
  • rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki;
  • wdrażanie do reagowania na polecenia;
  • poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
  • kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;
  • rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych;
  • rozumienie pojęcia rodzina;
  • nazywanie członków rodziny;
  • zacieśnianie więzi rodzinnych;
  • rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć;
  • odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotów używają na co dzień;
  • eksperymentowanie z dźwiękiem;
  • kształtowanie świadomości dotyczącej dbania o słuch;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności;
  • doskonalenie sprawności manualnych;
  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
  • kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;
  • ćwiczenie umiejętności dzielenia słów na sylaby;
  • porównywanie elementów i posługiwanie się pojęciami duży, mały;
  • umiejętność odróżniania pary od jednostki;
  • przybliżanie wartości zabawy w parach;
  • taniec cwałem bocznym po kole;
  • kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;
  • zgodne współdziałanie w zabawie;
  • poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;
  • uświadamianie zagrożeń płynących ze świata ludzi i zwierząt;
  • nauka unikania zagrożeń;
  • poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;
  • poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
  • określanie cech przedmiotów za pomocą przymiotników;
  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy;
  • szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
  • ćwiczenie umiejętności zachowania się podczas spotkania z nieznanym psem;
  • dbanie o siebie w każdej sytuacji;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania coraz trudniejszych zadań;
  • poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;
  • stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, przyjaźni, wzajemnej pomocy;

PADA ŚNIEG

Poprzez białe drogi, z mrozem za pan brat
pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.
Biegnij koniu wrony przez uśpiony las
my wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak:

Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
co za radość, gdy saniami można jechać w dal
Gdy pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
a przed nami i za nami wiruje tyle gwiazd.

Biegniesz biała drogo nie wiadomo jak,
nie ma tu nikogo, kto by znaczył ślad.
Tylko nasze sanie, tylko szybki koń
tylko gwiazdy roześmiane i piosenki ton.

Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
co za radość, gdy saniami można jechać w dal
Gdy pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
a przed nami i za nami wiruje tyle gwiazd.

Aktualności z życia grupy

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content