Witajcie w grupie I - rybki
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:
mgr Magdalena Białkowska
Anna Białkowska
Nauczyciel wspomagający: Małgorzata Kujawa
Tematy realizowane w styczniu:
- Sport to zdrowie.
- Bądźmy uczciwi.
- Na narty!
- Sporty zimowe.
- Zimowy trening.
- Medale dla zawodników.
- Dbam o zdrowie.
- Dobre rady dla zdrowia.
- Zimowe zabawy.
- Dbamy o higienę.
- Taniec to zdrowie.
- Piramida zdrowia.
- Młodsi i starsi.
- Pomagamy młodszym i starszym.
- Balonowe dekoracje.
- Przyjęcie dla Babci i Dziadka.
- Zabawy z Babcią i Dziadkiem.
- Święto Babci i Dziadka.
- Siły przyrody.
- Szanujemy środowisko.
- Żyjemy dla Ziemi.
- Minerały- skarby Ziemi.
- Woda- kapie, pluska, szumi.
- Badamy wodę.
Cele:
- rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: pomoc, uczciwość oraz pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka, np. bilon, monety, hartowanie, morsowanie; stwarzanie możliwości do prowadzenia dialogu, wywiadu na określony temat;
- rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych;
- stwarzanie możliwości podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego, np. narty, buty, gogle, kijki, kombinezon, narty, san¬ki, łyżwy itp. oraz wprowadzanie liter b, B, n, N, s, S i czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów słowno-obrazkowych;
- kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak chęć niesienia pomocy innym, wrażliwość, szacunek do innych ludzi ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych, uczciwość, zdrowy styl życia; wzmacnianie więzi rodzinnych;
- wprowadzenie cyfry 6 i znaku +; kodowanie i dekodowanie informacji za pomocą symboli, cyfr 1–6 i znaków +, =;
- kształtowanie postaw prozdrowotnych i związanych z bezpieczeństwem przez dobór ubrania odpowiedniego do panujących warunków atmosferycznych oraz przestrzeganie bezpiecznych sposobów zabawy na śniegu i lodzie; zachęcanie do próbowania, poznawania nowych smaków, przełamywania niechęci do warzyw, owoców; zachęcanie do stosowania zasad zdrowego stylu życia zgodnie z piramidą zdrowia; stwarzanie sytuacji dających możliwość samodzielnego przygotowywania zdrowych posiłków;
- rozwijanie przedsiębiorczości dzieci podczas planowania i organizowania imprez: Dzień Babci i Dziadka; kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu, dzielenia się zadaniami do wykonania, czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych.
„Cztery żywioły”
1. Płynie w rzece, szumi w morzu oraz kranie.
W niej się myjesz i musisz ją pić.
Tak jak ryba bardzo lubisz w niej pluskanie.
Ale gradem też potrafi nieraz bić.
Ref.: Cztery wielkie żywioły świata.
Każdy jest nam potrzebny, by żyć.
Woda, ogień, ziemia, powietrze.
Jednak groźne potrafią też być!
2. Jego blaskiem płoną świeca i ognisko.
Chłód i ciemność oddala, jak wiesz.
Grzeje piece i ugotujesz na nim wszystko.
Lecz pożarów przyczyną jest też.
Ref.: Cztery wielkie żywioły świata…
3. Dmucha w żagle i wiatrakom siłę daje.
W lemoniadzie bąbelkami kusi cię.
Nim w balonik dmuchasz i oddychasz stale.
A w tornado też potrafi zmieniać się.
Ref.: Cztery wielkie żywioły świata…
4. Ona daje nam schronienie i jedzenie.
I z jej skarbów korzystamy cały czas.
Po niej biegać, skakać miło jest szalenie.
Choć lawiną też zaskoczyć może nas.
Ref.: Cztery wielkie żywioły świata…
„Sypie śnieżek”
1. Sypie śnieżek: syp, syp, syp, w oczy i policzki.
Zima z lodu szalik ma, a z płatków rękawiczki.Ref.: Na szybie namaluje dzwonek, już przy dzwonku jest aniołek. Będzie dzwonić: dzyń, dzyń, dzyń, a aniołek tańczyć z nim.
2. Skrzypi mrozek: skrzyp, skrzyp, skrzyp, w brody oraz w nosy.
Zima z wiatru suknię ma, a ze szronu srebrne włosy.Ref.: Na niebie namaluje zamek, a w nim pięć śniegowych lalek,
rycerzyków małych pięć, na zimowy bal ma chęć!
„Wszystkie dzieci dobrze wiedzą”
1. Gdy zabawki porozrzucam, moja mama złości się.
A gdy nie chcę ich pozbierać, wtedy jest już bardzo źle.
Ale babcia mi pomoże poukładać klocki w mig.
Za to wszystko, droga babciu, chcę Ci podziękować dziś!
Ref. Wszystkie dzieci dobrze wiedzą i się bardzo cieszą tym,
Że do babci i do dziadka zawsze można iść jak w dym!
Bo dziadkowie oraz babcie, choć uwierzyć trudno w to,
Kochają swe wnuczęta tak, jak mało kto!
2. Gdy zabawka się zepsuje, tata mało czasu ma,
Dziadek sam ją zreperuje, naprawioną wnet mi da.
I zabierze mnie na spacer, gdy jest ładny, ciepły dzień.
Za to wszystko, drogi dziadku, dziś Ci podziękować chcę.
Ref. Wszystkie dzieci dobrze wiedzą…
„Sport to zdrowie”
1. Sport to zdrowie! – woła zima.
Nic nas w domu nie zatrzyma.
Choć mróz szczypie w uszy, aj, aj, aj,
Nura w zaspę śniegu daj! x2
2. Gdy na stoku szlak przetarty
Trzeba wybrać się na narty.
I szusować szu, szu, szu,
Nawet jeśli braknie tchu. x2
3. Wzywa tafla lodowiska,
W piruecie łyżwa błyska.
Skok z obrotem: hop, la, la
I w hokeja jeszcze gra. x2
4. A na sankach saneczkarze
Jadą sami albo w parze.
Pokrzykują: – Hej, hej, hej,
A ty zimny wietrze wiej! x2