Witajcie w grupie I - rybki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Magdalena Białkowska

Anna Białkowska

Nauczyciel wspomagający: Małgorzata Kujawa

Tematy realizowane w kwietniu:

  1. Tajemnice świata.
  • Skąd się bierze prąd?
  • Wynalazki- telefon.
  • Wynalazki- komputer.
  • Mogę zostać wynalazcą.
  1. Z kulturą za pan brat.
  • Artyści to my.
  • Na wystawie.
  • Na koncercie.
  • Malujemy muzykę.
  1. Jestem kulturalny.
  • W kinie.
  • W teatrze.
  • Praca reżysera.
  • W muzeum.
  • Etnograf- kto to taki?
  1. Polska- mój kraj, moja ojczyzna.
  • Moja miejscowość.
  • Nasza stolica.
  • Nasz kraj- Polska.
  • Polska- nasza ojczyzna.
  • Jesteśmy Polakami i Europejczykami.

Cele:


  • rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: tradycja, szacunek oraz pojęć związanych ze świętami, np. palma, kraszanki, pisanki, miejscami użyteczności publicznej: kino, teatr, muzeum, kukiełka, marionetka, a także zawodami: scenarzysta, aktor, kostiumograf, etnograf;
  • doskonalenie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy i piosenek oraz słownictwa w j. polskim i angielskim;
  • stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie litery f, F;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 9 i owalu jako figury geometrycznej; stwarzanie możliwości do manipulowania figurami i przedmiotami i obserwacji odbicia lustrzanego; tworzenie osi symetrii przez składanie papieru i obserwowaniu efektów pracy; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy;
  • kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, ich pracy, zwierząt, przyrody i przedmiotów czy tradycji przez uświadomienie konieczności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, stosowania się do ogólnie obowiązujących norm;
  • poszerzanie wiadomości dzieci na temat swojego kraju: nazwa, stolica, symbole narodowe, tradycje, historia powstania, sławne postacie;
  • wzbogacanie słownika dziecka o pojęcia ojczyzna, mała ojczyzna, stolica, patriota, patriotyzm;
  • budowanie postawy patriotycznej przez kształtowanie umiejętności przyjmowanie odpowiedniej postawy w trakcie śpiewania hymnu państwowego, budzenia poszanowania dla wszystkich symboli narodowych;
  • budzenie zainteresowania własnym regionem, miejscowością – poznanie zasad funkcjonowania urzędu miejskiego, gminy, pracy prezydenta, burmistrza, wójta, sołtysa, obejrzenie siedziby władz miejskich lub gminnych; poznanie ciekawych i charakterystycznych miejsc;
  • poznanie tradycji własnego regionu: charakterystyczny strój ludowy, mowa, tańce, pielęgnowanie tradycji regionalnych itp.
  • rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, kształtowanie przywiązania do społeczności lokalnej i dumy z miejsca zamieszkania;

„Kosmiczna wyprawa”

sł. Ewa Stadtmüller, muz. Urszula Borkowska

1. Kapitan gotowy, załoga w komplecie,
rakieta się pręży do lotu jak ptak.
Już klapy zamknięte, skafandry dopięte.
Trzy, dwa, jeden, zero i nareszcie: START.

Ref.: Wyprawa kosmiczna, kosmiczna wyprawa –
nieziemska przygoda, cudowna zabawa!
Choć raz, choć raz pofrunąć do gwiazd,
w ten niezapomniany czas.

2. Już Księżyc siwiutki cylindrem się kłania,
już Droga, ta Mleczna, porywa nas w dal.
Tam gwiazdy się śmieją, planety szaleją.
A Ziemię nam przesłania błękitna mgła.

Ref.: Wyprawa kosmiczna…

3. Słoneczko promykiem pozdrawia czerwonym,
żegnają się z nami i Wenus, i Mars.
Bo Ziemia już czeka i tęskni z daleka.
To cud, że ją mamy i ona ma nas.

„Drzewo mieszkanie”

sł. Urszula Piotrowska muz. Magdalena Melnicka – Sypko

1. Stoi drzewo na polanie, wszystkim służy za mieszkanie,
nie odpocznie ani chwili, bo ktoś ćwierka, bo ktoś kwili.

Myśli drzewo: – No i po co ptaki cały dzień szczebiocą?
Przy budowie gniazd wypada, żeby z ptakiem, ptak pogadał.

Czasem słucha ich wiewiórka, wpadnie, by pożyczyć piórka,
lubi dziuplę ścielić puchem – będzie miękką mieć poduchę.

A pod korą tłum owadów o dzięciole gadu-gadu,
że przepędzić chce korniki, bo to zbóje i szkodniki.

Wśród korzeni jakieś zwady, gryzoń kłóci się z owadem:
czy kryjówkę w tajemnicy da utrzymać się nornicy.

Od korzeni do korony wszyscy mają swoje domy.
Drzewo, czas na odpoczynek, znajdzie tylko w mroźną zimę.

„Jestem muzykantem”

sł. i muz. tradycyjne

Jestem muzykantem – konszabelantem,
my muzykanci- konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? -Na pianinie.
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
A pianino, i no, i no, a pianino, bęc!

Jestem muzykantem – konszabelantem,
my muzykanci- konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? – Na bębenku.
A bębenek, e- nek, e- nek, a bębenek e- nek, e- nek,
a bębenek, e- nek, e- nek, a bębenek, bęc!

Jestem muzykantem – konszabelantem,
my muzykanci- konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? – Na puzonie.
Na puzonie, -onie, -onie, na puzonie, -onie, – onie,
na puzonie, -onie, – onie, na puzonie, bęc!

„Święta wielkanocne”

sł. Anna Biernat, muz. Barbara Kolago

1. Słońce złote jak pisanka na błękitnym niebie.
Zaświeciło od poranka dla mnie i dla ciebie.
Bo…bo… to…to…

Ref. Święta Wielkanocne, zielenią się drzewa.
Już bociany powróciły, szpak o wiośnie śpiewa. x2

2. Weźmy kolorowe farby, pomalujmy jajka.
Niech pisanki lśnią w koszyku, wielkanocna bajka.

Ref. Święta Wielkanocne…

3. I kurczaki, i baranki do koszyka damy.
Niech nasz koszyk piękny będzie, gdy na stół stawiany.

Ref. Święta Wielkanocne…

„W naszym ogródeczku”

1. W naszym ogródeczku zrobimy porządki, zrobimy porządki, zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki, przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.

2. Potem w miękką ziemię włożymy nasionka, włożymy nasionka, włożymy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku, na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

3. Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni, wszystko odmieni, i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni, grządki zazieleni, raz, dwa, trzy

Aktualności z życia grupy

Filmiki

Jasełka

Jak co roku nasze dzieci przygotowały przedstawienie jasełkowe dla swoich najbliższych. W każdej grupie zorganizowane były zajęcia, które przybliżyły dzieciom m.in historię narodzin Jezusa. Ze względu na obowiązujące obostrzenia pandemiczne miały one nieco inną formę. Poszczególne grupy nagrały własny program artystyczny. 

Dzień Babci i Dziadka

Koniec stycznia to szczególny czas dla naszych przedszkolaków i ich dziadków. 21 i 22 stycznia „Dzień Babci i dziadka” był dla nas wszystkich szczególnym wyzwaniem. Chcąc przekazać swoje uczucia i emocje ukochanym dziadkom nasze przedszkolaki wraz z wychowawcami przygotowały upominki oraz nagrały w każdej grupie program artystyczny w formie montażu słowno – muzycznego.

Galerie

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content