Witajcie w grupie I - rybki

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Wychowawcy:

mgr Magdalena Białkowska

Anna Białkowska

Nauczyciel wspomagający: Małgorzata Kujawa

Tematy realizowane w styczniu:

  1. Sport to zdrowie.
  • Bądźmy uczciwi.
  • Na narty!
  • Sporty zimowe.
  • Zimowy trening.
  • Medale dla zawodników.
  1. Dbam o zdrowie.
  • Dobre rady dla zdrowia.
  • Zimowe zabawy.
  • Dbamy o higienę.
  • Taniec to zdrowie.
  • Piramida zdrowia.
  1. Młodsi i starsi.
  • Pomagamy młodszym i starszym.
  • Balonowe dekoracje.
  • Przyjęcie dla Babci i Dziadka.
  • Zabawy z Babcią i Dziadkiem.
  • Święto Babci i Dziadka.
  1. Siły przyrody.
  • Szanujemy środowisko.
  • Żyjemy dla Ziemi.
  • Minerały- skarby Ziemi.
  • Woda- kapie, pluska, szumi.
  • Badamy wodę.

Cele:


  • rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: pomoc, uczciwość oraz pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka, np. bilon, monety, hartowanie, morsowanie; stwarzanie możliwości do prowadzenia dialogu, wywiadu na określony temat;
  • rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych;
  • stwarzanie możliwości podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego, np. narty, buty, gogle, kijki, kombinezon, narty, san¬ki, łyżwy itp. oraz wprowadzanie liter b, B, n, N, s, S i czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów słowno-obrazkowych;
  • kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak chęć niesienia pomocy innym, wrażliwość, szacunek do innych ludzi ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych, uczciwość, zdrowy styl życia; wzmacnianie więzi rodzinnych;
  • wprowadzenie cyfry 6 i znaku +; kodowanie i dekodowanie informacji za pomocą symboli, cyfr 1–6 i znaków +, =;
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych i związanych z bezpieczeństwem przez dobór ubrania odpowiedniego do panujących warunków atmosferycznych oraz przestrzeganie bezpiecznych sposobów zabawy na śniegu i lodzie; zachęcanie do próbowania, poznawania nowych smaków, przełamywania niechęci do warzyw, owoców; zachęcanie do stosowania zasad zdrowego stylu życia zgodnie z piramidą zdrowia; stwarzanie sytuacji dających możliwość samodzielnego przygotowywania zdrowych posiłków;
  • rozwijanie przedsiębiorczości dzieci podczas planowania i organizowania imprez: Dzień Babci i Dziadka; kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu, dzielenia się zadaniami do wykonania, czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych.

„Cztery żywioły”

1. Płynie w rzece, szumi w morzu oraz kranie.
W niej się myjesz i musisz ją pić.
Tak jak ryba bardzo lubisz w niej pluskanie.
Ale gradem też potrafi nieraz bić.

Ref.: Cztery wielkie żywioły świata.
Każdy jest nam potrzebny, by żyć.
Woda, ogień, ziemia, powietrze.
Jednak groźne potrafią też być!

2. Jego blaskiem płoną świeca i ognisko.
Chłód i ciemność oddala, jak wiesz.
Grzeje piece i ugotujesz na nim wszystko.
Lecz pożarów przyczyną jest też.

Ref.: Cztery wielkie żywioły świata…

3. Dmucha w żagle i wiatrakom siłę daje.
W lemoniadzie bąbelkami kusi cię.
Nim w balonik dmuchasz i oddychasz stale.
A w tornado też potrafi zmieniać się.

Ref.: Cztery wielkie żywioły świata…

4. Ona daje nam schronienie i jedzenie.
I z jej skarbów korzystamy cały czas.
Po niej biegać, skakać miło jest szalenie.
Choć lawiną też zaskoczyć może nas.

Ref.: Cztery wielkie żywioły świata…

„Sypie śnieżek”

  • 1. Sypie śnieżek: syp, syp, syp, w oczy i policzki.
    Zima z lodu szalik ma, a z płatków rękawiczki.

    Ref.: Na szybie namaluje dzwonek, już przy dzwonku jest aniołek. Będzie dzwonić: dzyń, dzyń, dzyń, a aniołek tańczyć z nim.

    2. Skrzypi mrozek: skrzyp, skrzyp, skrzyp, w brody oraz w nosy.
    Zima z wiatru suknię ma, a ze szronu srebrne włosy.

    Ref.: Na niebie namaluje zamek, a w nim pięć śniegowych lalek,
    rycerzyków małych pięć, na zimowy bal ma chęć!

„Wszystkie dzieci dobrze wiedzą”

1. Gdy zabawki porozrzucam, moja mama złości się.
A gdy nie chcę ich pozbierać, wtedy jest już bardzo źle.
Ale babcia mi pomoże poukładać klocki w mig.
Za to wszystko, droga babciu, chcę Ci podziękować dziś!

Ref. Wszystkie dzieci dobrze wiedzą i się bardzo cieszą tym,
Że do babci i do dziadka zawsze można iść jak w dym!
Bo dziadkowie oraz babcie, choć uwierzyć trudno w to,
Kochają swe wnuczęta tak, jak mało kto!

2. Gdy zabawka się zepsuje, tata mało czasu ma,
Dziadek sam ją zreperuje, naprawioną wnet mi da.
I zabierze mnie na spacer, gdy jest ładny, ciepły dzień.
Za to wszystko, drogi dziadku, dziś Ci podziękować chcę.

Ref. Wszystkie dzieci dobrze wiedzą…

„Sport to zdrowie”

1. Sport to zdrowie! – woła zima.
Nic nas w domu nie zatrzyma.
Choć mróz szczypie w uszy, aj, aj, aj,
Nura w zaspę śniegu daj! x2

2. Gdy na stoku szlak przetarty
Trzeba wybrać się na narty.
I szusować szu, szu, szu,
Nawet jeśli braknie tchu. x2

3. Wzywa tafla lodowiska,
W piruecie łyżwa błyska.
Skok z obrotem: hop, la, la
I w hokeja jeszcze gra. x2

4. A na sankach saneczkarze
Jadą sami albo w parze.
Pokrzykują: – Hej, hej, hej,
A ty zimny wietrze wiej! x2

Aktualności z życia grupy

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content